Drodzy Użytkownicy,
Już niebawem, w czwartek 12. lipca w serwisie Sendit czeka na Was miła niespodzianka, a także – jak wynika z wielu opinii które od Was otrzymujemy – długo i przez spore grono osób oczekiwana zmiana. Łączymy formularze nadania usługi Kurier 48 Poczty Polskiej oraz Paczkomatów InPost z formularzem głównym.
Ujednolicamy tym samym mechanizm składania zleceń dla wszystkich operatorów i usług dostępnych w serwisie, dzięki czemu nadawanie paczek Kurierem 48 oraz poprzez Paczkomaty InPost stanie się dużo wygodniejsze. Korzyści, jakie płyną z tej zmiany, jest naprawdę sporo – przedstawiamy je poniżej i zachęcamy do zapoznania się z nimi.
Co się zmieni w zakresie nadawania usługami Kurier 48 oraz InPost?
Od momentu wdrożenia zmian znikną dedykowane formularze nadania Kurier 48 oraz InPost, ukryjemy przyciski prowadzące do nich, przestaną także działać adresy stron, pod którymi są one obecnie dostępne (www.sendit.pl/paczkomaty oraz www.sendit.pl/kurier48).
Oznacza to koniec konieczności dwukrotnego wypełniania pól. Po uzyskaniu wyceny wystarczy kliknąć „Nadaj w Paczkomacie” lub „Nadaj w Punkcie”, a serwis przekieruje wprost na ekran podsumowania. Na nim wystarczy potwierdzić wprowadzone dane by złożyć zlecenie – szybko i bez zbędnych komplikacji;
wycena usług Kurier 48 i InPost zawierać będzie także kwotę usługi pobrania, zniknie dzięki temu komunikat „już od” występujący z powodu nieuwzględniania tej kwoty obecnie;
dzięki intergracji formularzy będzie można skorzystać z powiadomień e-mail oraz SMS dla paczek nadawanych tymi operatorami – szczególnie przydatna opcja zwłaszcza dla cieszącej się popularnością usługi Kurier48;
funkcjonalności książki adresowej będzie można użyć także przy nadawaniu paczek InPostem i Kurierem48, także w tym przypadku dla nadawców preferujących usługę Poczty Polskiej będzie to duże udogodnienie;
możliwe stanie się zapisanie zleceń Kurier 48 oraz InPost bezpośrednio z głównego formularza wyceny;
wybór punktów nadawczych dla Kuriera 48 oraz paczkomatów InPost dostępny będzie bezpośrednio pod tabelką wyceny, jak na ilustracji:
Wygląd całości ujednoliconego formularza wraz z zaznaczonymi zmianami prezentujemy na tym obrazku.
Czy zmieni się sposób nadawania paczek FedExem, DPD, UPS?
Nie, wprowadzane zmiany nie zmienią nic w zakresie sposobu zamawiania pozostałych przewoźników. Nie zmieni się też mechanizm obsługi importu zleceń z pliku CSV ani przez Sendit API.
Jakie inne zmiany zajdą w serwisie?
Zgodnie z Waszymi sugestiami wyeksponujemy też bardzo popularną usługę pobrania – pole „Kwota pobrania” przeniesiemy z sekcji usług dodatkowych bezpośrednio pod parametry paczek:
W ten sposób wszelkie informacje dotyczące kwestii finansowych składanego zlecenia umieścimy w jednej sekcji parametrów paczek – zmniejszy to konieczność szukania potrzebnych pól w formularzu.
Nowością będzie też możliwość deklarowania numeru konta bankowego do zwrotów pobrania jednorazowo – tylko do bieżącego zlecenia. Po kliknięciu przycisku „Zmień konto” przedstawimy dialog umożliwiający podanie numeru konta:
Domyślną akcją przycisku „Zmień” będzie użycie podanego konta tylko dla właśnie składanego zlecenia. Aby zachować wprowadzoną wartość w ustawieniach konta tak, by była użyta automatycznie także do kolejnych zleceń (jak obecnie), należy zaznaczyć opcję „Zapisz jako domyślny numer konta dla wszystkich zwrotów” przed kliknięciem przycisku „Zmień”.
Podsumowując…
Łączymy formularze nadania Kurier 48 oraz InPost, umożliwiając nadanie paczek tymi przewoźnikami wprost z formularza głównego. Ułatwiamy też skorzystanie z usługi pobrania, przenosząc opcje wyboru pod parametry paczek i lepiej je eksponując.
Mamy nadzieję, że wprowadzane zmiany spotkają się z przychylnym przyjęciem przez wszystkich Klientów nadających paczki usługami Kurier 48 i Paczkomaty InPost oraz będą odpowiadać w pełni ich potrzebom. Przypominamy o terminie planowanych zmian – będą one widoczne w serwisie już 12. lipca.
W razie pytań dotyczących planowanych zmian w zakresie działania formularza nadania paczki zapraszamy do kontaktu e-mailowego z biurem Współpracy z Klientem bezpośrednio lub przez formularz kontaktowy dostępny pod tym adresem.
Pozdrawiamy
Zespół Sendit