Zakupy – czy te w sklepach stacjonarnych, czy przez internet niewątpliwie należą do przyjemnych rzeczy. I choć w przypadku sklepów online na upragnione zakupy trzeba poczekać kilka dni, internetowi sprzedawcy potrafią skutecznie wynagrodzić czas oczekiwania na towar. Jak? Pakując go tak, by wywołać uśmiech na twarzy kupującego.
Pierwotną funkcją opakowania, w którym wynosimy zakupione towary ze sklepu, były przede wszystkim względy praktyczne, czyli zabezpieczenie zawartości na czas transportu do domu. W ten sam sposób postępują także e-sklepy, dbając o odpowiednie zapakowanie nie tylko towaru, ale i całej przesyłki. Dzięki temu jej zawartość nie ulegnie uszkodzeniu podczas transportu, docierając bezpiecznie do rąk klienta. O tym, jak właściwie zapakować paczkę, dowiesz się z poradników pakowania Sendit. Ale to nie wszystko.
Ładnie zapakowana paczka to darmowy marketing dla sklepu. Pozwala na identyfikację marki i sprawia przyjemność klientowi, który ją otrzyma. Te działania powodują, że marka czy sklep zostaną nie tylko dobrze zapamiętane, ale też chętnie odwiedzane w przyszłości. Dzięki temu można w prosty sposób powiększać grono lojalnych klientów, ale też wyróżnić się na tle konkurencji. W dodatku – może stać się pretekstem do unboxingu, o którym wspominamy na końcu tego artykułu.
Jak zapakować paczkę, żeby sprawić przyjemność klientowi? Podpowiadamy.
Spis treści
#1: pudełko wielokrotnego użytku
Nie dość, że ekologicznie, to jeszcze praktycznie. Pudełka wielokrotnego użytku, czyli takie, które mają przynajmniej dwie ścieżki zamknięcia, można z powodzeniem wykorzystać na przykład podczas zwrotu nietrafionego zakupu. Taką strategię przyjęły na przykład niektóre marki odzieżowe. Karton, którego nie trzeba niszczyć podczas otwierania przesyłki, można też wykorzystać do przechowywania drobnych przedmiotów w domu.
#2: gratis w środku
Kolejnym, miłym ukłonem w stronę e-klienta jest dodawanie drobnych gratisów do paczek. Czasem są to drobnostki – próbki nowych kosmetyków, długopis z logiem marki czy wizytówkowy kalendarz. Mała niespodzianka znacząco może umilić dzień i sprawić, że klient zapamięta e-sklep, wracając do niego w przyszłości.
#3: miłe słówko na dzień dobry
Miłe słowo potrafi rozświetlić dzień i wywołać szczery uśmiech na twarzy. Dlatego umieszczenie nawet krótkiej sentencji, na przykład “miłego dnia” na spodzie wieczka pudełka powoduje, że klient poczuje się zauważony. Moment otwarcia paczki z zamówieniem to także świetna okazja do komunikacji z klientem i podziękowania mu za dokonanie zakupu – na przykład przy pomocy kartki z tekstem. W ten sposób tworzy się więź z konsumentem oraz przyjemne doświadczenia zakupowe.
#4: klienci chcą być eko
Marki oraz sklepy internetowe, które chcą przyciągnąć do siebie klientów, muszą liczyć się także z aktualnie obowiązującymi trendami. Jednym z nich jest coraz większy nacisk na ekologię, w każdym aspekcie naszego życia. Dlatego możliwość dostarczenia zakupów w eko opakowaniu lub jasny komunikat o tym, że firma korzysta z produktów pochodzących z recyklingu sprawia, że klienci chętniej będą identyfikować się z daną marką. A mając w ten sposób wpływ na ochronę środowiska – będą szczęśliwsi.
Przeczytaj także: Czym wypełnić paczkę do wysyłki kurierem? 9 sposobów
Unboxing – czym jest i dlaczego warto o nim pamiętać?
Unboxing to jeden z ciekawszych, internetowych trendów ostatnich lat. O jego popularności świadczą liczby – wystarczy wpisać to słowo w wyszukiwarkę lub YouTube. Dla marek, które zdecydowały się uwzględnić unboxing w swoich działaniach marketingowych, przynosi on wiele dodatkowych korzyści. Dla tworzących filmy z unboxingiem – ze względu na swoją popularność jest źródłem niezłych zarobków. Czym właściwie jest i dlaczego o nim wspominamy?
Unboxing to forma reklamy, polegająca na prezentacji zakupionego produktu przed kamerą – od rozpakowania go z paczki, po opisanie poszczególnych informacji na jego temat. Zwykle ma on formę kilkuminutowego filmu, na którym prócz samego produktu widać jedynie dłonie nagrywającego. Filmy z odpakowaniem pudełka i pokazaniem jego zawartości mają także drugie dno. Widząc ładnie zapakowane pudełko automatycznie jesteśmy ciekawi, co znajduje się w jego wnętrzu. A im bardziej atrakcyjnie przygotowane wnętrze pudełka oraz jego zawartość, tym chętniej sięgamy po portfel.
Dlatego przygotowując paczkę dla klienta przygotuj ją tak, by dostarczyć mu pozytywnych wrażeń estetycznych. Obcowanie z ładnie zapakowaną paczką oraz jej zawartością to przyjemność dla odbiorcy i szansa dla e-sklepu na poszerzenie grona wiernych klientów. Kto wie, być może kolejna paczka, którą zadowolony klient u ciebie zamówi, stanie się hitem unboxingowego nagrania w social mediach…