Skuteczna strategia marketingowa to sposób na osiągnięcie sukcesu nie tylko dla firm dopiero rozpoczynających swoją przygodę w branży, ale także dla „starych wyjadaczy”, którzy zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest zawieranie z Klientem długoterminowej relacji. Czym jest i na czym polega content marketing? Dlaczego warto wprowadzić go w działania marketingowe firmy?
Spis treści
Content marketing – co to właściwie jest?
Content marketing, czyli marketing treści, to element strategii marketingowej ukierunkowanej na stałe powiększanie grona Klientów. Do działań content marketingowych zaliczamy przede wszystkim tworzenie, publikację i promocję wartościowych dla Czytelnika treści, które są przygotowywane pod określoną grupę docelowych odbiorców. Działania content marketingowe tym różnią się od działań na przykład sprzedażowych, że jego efekty uwidaczniają się dopiero z czasem, a inwestycja w budowanie contentu jest inwestycją długofalową.
Na czym polega content marketing?
Działania pod szyldem content marketingu opierają się w głównej mierze na trzech krokach. Pierwszym z nich jest tworzenie i publikacja atrakcyjnych dla Odbiorcy treści. Mogą to być zarówno treści pisane, jak i treści graficzne, treści wideo, wykresy, prezentacje, czy popularne ostatnio webinaria. Drugim krokiem jest przyciągnięcie uwagi wybranej grupy Klientów, którzy będą mogli czerpać wiedzę i zaspokajać ciekawość z publikowanych treści. Ostatni krok, będący sumą działań z poprzednich kroków, to zbudowanie grupy Klientów/Czytelników/Odbiorców, która będzie lojalna, zaangażowana w życie marki, a także – związana z nią emocjonalnie.
Przeczytaj także: Rola regulaminów w sklepach internetowych
Dlaczego warto zainwestować w content marketing?
Jak już wspominaliśmy, umiejętne wykorzystywanie treści pozwoli zdobyć zaufanie i lojalność Klientów, a także nawiązać z nimi silną więź. Powstałe w ten sposób grono zwolenników marki jest warte znacznie więcej, niż najdroższa reklama medialna.
Korzyści z content marketingu w firmie:
- przyciąganie uwagi – im bardziej uda się zainteresować obecnych Klientów oraz Klientów potencjalnych tworzonymi treściami, tym większy wpływ na rozwój firmy będzie miał content marketing;
- wzrost wyświetleń/wzrost ruchu na stronie – serwując Odbiorcom atrakcyjne treści sprawiamy, że z czasem będą nas oni odnajdywać w sieci samodzielnie. Nie będzie więc konieczne prowadzenie agresywnych działań marketingowych, ani wydawanie morza pieniędzy na reklamy;
- wzrost sprzedaży – do tego prowadzi fala powracających Odbiorców, a także nowych Odbiorców, zainteresowanych twoimi treściami. Tym sposobem poszerza się grono stałych klientów;
- budowanie wizerunku – atrakcyjne treści, które niosą wartość dodaną Czytelnikowi, działają na pozytywny wizerunek firmy i przedstawiają ją w eksperckim świetle. A to przyczynia się do poszerzania zasięgu firmy w sieci i budowania zaufania odbiorców publikowaniem pomocnych, edukujących treści.
Przeczytaj także: Platformy sklepowe. Kiedy z nich korzystać, jakie są dostępne i co oferują?
Pamiętaj, że wysokiej jakości treści publikowane w ramach działań content marketingowych są cenione czasem bardziej, niż działania SEO. Tworząc treści o wysokiej wartości zapewnisz wzrost popularności swojej marki, ale też realnie wpłyniesz na inne ważne dla przedsiębiorstwa czynniki, takie jak sprzedaż, świadomość marki, ruch na stronie czy powiększenie grona stałych Klientów.