Handel międzynarodowy przyczynił się do wzmocnienia sektora usług przewozowych, co wpłynęło bezpośrednio także na rozwój przedsiębiorstw świadczących usługi w tym zakresie. Korporacje kurierskie są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej i często działają na globalną skalę. FedEX, InPost, DPD, UPS to światowi liderzy – firmy kurierskie, które codziennie obsługują nawet setki tysięcy paczek. Czy jednak korporacja kurierska jest gwarancją jakości?
Korporacje kurierskie mają na tyle ugruntowaną pozycję na rynku, że teoretycznie nie muszą walczyć o klienta. Osoby, które korzystają z ich usług od lat są niechętne do zmian, o ile nie mają z tego tytułu wyraźnych profitów lub nie zauważają poważnych uchybień w realizowanych przez nie usługach. Rynkowi giganci walczą o klientów między sobą – najwięksi z największymi. Z tego powodu każda z korporacji kurierskich stawia nie tylko na lojalizację dotychczasowych klientów, ale i dosprzedaż usług oraz dotarcie do klientów konkurenta. Jak? Podnosząc jakość świadczeń i obniżając ceny, a także nagradzając regularność nadawania paczek.
Spis treści
Korporacja kurierska – jakość i zainteresowanie podstawą utrzymania klienta
Zadowolony klient to lojalny klient, o czym doskonale wiedzą korporacje kurierskie. Według badania Right Now, aż 68% klientów odchodzi od usługodawcy przez przeświadczenie, że nie zależy mu na jego utrzymaniu. 14% odchodzi przez niezadowolenie ze świadczeń, a 9% przez uzyskanie korzystniejszej oferty od konkurencji. Z badań wynika więc, że podstawą utrzymania klienta – niezależnie od branży – jest świadczenie wysokiej jakości usług, wychodzenie naprzeciw jego oczekiwaniom i trzymanie ręki na pulsie. Z tego powodu korporacje kurierskie oferują konkurencyjne ceny osobom decydującym się na podpisanie umowy z dolnym limitem przesyłanych miesięcznie paczek. W ten sposób zapewniają sobie ciągłość przychodów i zyskują lojalnego klienta. Nie oznacza to jednak, że takie działania mają negatywny wpływ na jakość świadczonych usług – jest wręcz przeciwnie. Każda umowa kiedyś się kończy, a przewoźnikowi zależy na tym, żeby została odnowiona lub przedłużona (w zależności od polityki korporacji kurierskiej). Sprawia to, że wszystkie usługi świadczone są na możliwie najwyższym poziomie.
Korporacje kurierskie – odpowiadają na potrzeby klientów
Korporacje kurierskie już od dawna nie skupiają się tylko i wyłącznie na tym, by proces dostarczenia przesyłki był bezproblemowy i szybki. Idą o krok dalej i by poprawić świadczone przez siebie usługi wsłuchują się w potrzeby klientów, oferując im dodatkowe opcje, dzięki którym cały proces dostarczenia paczki może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb nadawcy lub odbiorcy. Klienci nie mają oporów by dopłacić do usługi, która zostanie przeprowadzona w należyty sposób, z uwzględnieniem wymagań dodatkowych. Opcje dodatkowe, które oferują korporacje kurierskie to m.in. dodatkowe ubezpieczenia paczek, monitoring paczki czy potwierdzenia dostarczenia przesyłek.
Niezwykle popularne są także usługi dodatkowe, które pozwalają na dopasowanie przesyłki kurierskiej do potrzeb odbiorcy. Niektóre firmy pozwalają na określenie, czy próba dostarczenia ma się odbyć rano czy popołudniu, a nawet oferują możliwość dostarczenia paczki w sobotę. Mogłoby się wydawać, że korporacje kurierskie walczą o nadawców, a nie odbiorców. Dopasowując się jednak do potrzeb adresatów wpływają na ich zadowolenie, a tym samym zwiększają szansę, że będą oni w przyszłości korzystać z usług nadawcy lub sami staną się ich klientami. Dodatkowo wpływa to na poprawę ich wizerunku, co ma znaczny wpływ na sprzedaż usług korporacji kurierskiej.
Korporacje kurierskie konkurują ze sobą i walczą o klientów, oferując im doskonałej jakości usługi w przystępnych cenach. Można więc stwierdzić, że korporacja kurierska jest gwarancją wysokiej jakości usługi. Nadając paczki przez Sendit.pl możesz korzystać z usług renomowanego przewoźnika w konkurencyjnych cenach, bez podpisywania umów i zbędnych formalności.