Jak radzą sobie dojrzałe e-biznesy w sieci? Czy rosnąca z dnia na dzień konkurencja wymusza na nich walkę o Klienta, czy może ich pozycją wcale nie tak łatwo zachwiać? Co duże e-commerce mają do powiedzenia tym mniejszym, dopiero się rozwijającym? Zapraszamy na kolejną odsłonę case study z Klientami, których na co dzień wspieramy naszą technologią.
Tym razem przedstawiamy firmę GTX Service, w rozmowie z Dyrektorem Operacyjnym Dariuszem Robakiem.
GTX Service to spółka, która specjalizuje się w kompleksowej obsłudze posprzedażowej urządzeń o napędzie akumulatorowym, elektrycznym i spalinowym wiodących marek.
Firma jest już obecna w 7 krajach i posiada sieć 19 punktów serwisowych. I wciąż dynamicznie rośnie, a tylko w Centralnym Magazynie GTX Service znajdują się prawie 2 miliony różnych części zamiennych.
“Naszym wyróżnikiem jest jakość obsługi 3 typów naszych Klientów:
– Konsumenta (Użytkownika narzędzia),
– Pracownika sklepu (przyjmującego zlecenie od Użytkownika),
– Właściciela marki (Płatnika zlecenia gwarancyjnego np. Leroy Merlin czy Grupa Topex).
Te trzy typy Klientów występują jednocześnie (!) w każdym gwarancyjnym zleceniu serwisowym. Każdego obsługujemy tak, by spełnić jego oczekiwania.”– Dariusz Robak, Dyrektor Operacyjny w GTX Service
Spis treści
Co napędza rozwój firmy?
Jednym z pytań, które przychodzą do głowy po zapoznaniu się z profilem tego typu firmy, jest pytanie o funkcjonowanie sklepu w dobie ogromnych marketów. Zadaliśmy je Dyrektorowi Operacyjnemu, a odpowiedź wiele wyjaśnia:
“GTX Service od lat promuje ideę zmieniającej się roli sprzedawcy. Naszymi klientami są te sklepy, które lojalność swoich klientów budują nie tylko na sprzedaży towaru, ale także na kompleksowej obsłudze posprzedażowej.”
– odpowiada Dariusz Robak
Takich sklepów jest coraz więcej. Dzięki temu GTX Service rośnie bardzo dynamicznie. Ale to nie wszystko.
GTX Service dba o planetę
XXI wiek to także większa świadomość troski o rozwój planety i większa uwaga skupiona na ochronie środowiska naturalnego. W branżach kosmetycznych, odzieżowych czy spożywczych przykładów ochrony środowiska naturalnego jest wiele (na przykład kosmetyki naturalne, czy lodówkowe zero waste). Natomiast np. w branży elektronarzędziowej przykładem działań na rzecz ochrony planety jest choćby naprawa zepsutych urządzeń, zamiast wymiany na nowe egzemplarze.
“Nasz rozwój napędzają idee zrównoważonego rozwoju wynikające z Zielonego Ładu dla Europy (#EUGreenDeal) i z zobowiązania UE do neutralności klimatycznej do 2050 roku.
W roku 2020 obsłużyliśmy prawie 100.000 zleceń serwisowych (gwarancyjnych i pogwarancyjnych) i 50.000 zamówień na części zamienne. Dzięki temu, w wyniku skutecznie przeprowadzonych napraw, zredukowaliśmy dla naszej Planety emisję CO2 o prawie 400 ton.”– dodaje Dariusz Robak.
Dlaczego o ochronie planety wspominamy w kontekście case study z naszym Klientem? Ponieważ postawa proekologiczna to ogromny atut każdej firmy. Coraz bardziej budzi się w nas, konsumentach świadomość ekologiczna, którą z resztą pokazują nasze zwyczaje zakupowe: korzystamy z toreb wielokrotnego użytku, ograniczamy zakupy spożywcze do najpotrzebniejszych produktów czy kupujemy te z certyfikatami BIO.
Z badania “Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, Katedry Badań Zachowań Konsumentów w październiku 2020 r. wynika, że podczas zakupów w coraz większym stopniu zwracamy uwagę na to, czy dany produkt nie szkodzi środowisku. Aż 44 proc. Polaków wybiera produkty, które można poddać recyklingowi lub naprawić, jeśli coś się w nich zepsuje.
Koronawirus w branży budowlanej
Rok 2020 był trudny dla wielu branż i rodzimych firm, które musiały stawić czoła nie tylko lockdownowi i zamknięciu placówek stacjonarnych, ale też zmianie w hierarchii potrzeb życiowych Polaków.
W przypadku GTX Service w kwietniu, czyli w momencie ogłoszenia lockdownu, odnotowany został drastyczny spadek obrotów. Jednak np. w branży elektronarzędzi szybko przerodził się on w ponadnormatywny wzrost, wynikający ze zwiększonej aktywności remontowej europejczyków zamkniętych w swoich 4 ścianach. Większa ilość remontów w naszych domach dała większą ilość zleceń serwisowych, dlatego 2020 rok zdecydowanie należał do udanych.
Zdjęcie 1: Pomiar satysfakcji Właścicieli Marek, KPI zasoby własne GTX Service
Największe wyzwania dla GTX Service
“Dla mnie największym wyzwaniem jest zbudowanie skalowalnej firmy i rozwój unikalnych przewag rynkowych. To temu poświęcamy 100% naszej uwagi i wszystkie nasze zasoby rozwojowe.”
– mówi Dyrektor Operacyjny GTX Service, Dariusz Robak
W pozostałych obszarach firma stara się korzystać z rozwiązań pudełkowych, dostarczanych przez fachowców w swoich dziedzinach. Takim obszarem jest na przykład integracja z systemami kurierskimi – w tym przypadku bliskapaczka.pl, będącej produktem Sendit.pl.
Biznes radzi – złota rada dla biznesów od GTX Service
Dariusz Robak, Dyrektor Operacyjny w GTX Service:
“Programista to był i będzie deficytowy i drogi zasób. Programuj „w domu” tylko to co jest Twoją kluczową i unikalną przewagą rynkową. Resztę elementów Twojej układanki kup gotowe z półki.”
Dziękujemy za rozmowę!