Wybór firmy kurierskiej bywa prawdziwym wyzwaniem, szczególnie w dzisiejszych czasach – jesteśmy świadomymi konsumentami i wymagamy odpowiedniej jakości usług, nie zgadzamy się na bylejakość. Jak więc wybrać najlepszą firmę kurierską, która w stu procentach spełni nasze wymagania? Czy cena jest jakimkolwiek wyznacznikiem jakości usługi i powinna być determinantem naszej decyzji?
Spis treści
Różnice w cenach
Każda firma sama decyduje o tym, ile dokładnie kosztuje realizacja konkretnej usługi. Oznacza to, że ceny znacząco się różnicą między firmami i za dostarczenie paczki o tych samych wymiarach i wadze możemy zapłacić o 8-10zł więcej niż u konkurencji. Szczególne znaczenie ma to dla osób prowadzących własną działalność, które regularnie wysyłają paczki do swoich klientów, jednak często mają one wtedy możliwość skorzystania z taryfy dla klientów biznesowych. Należy sobie jednak odpowiedzieć na pytanie, czy tani kurier okaże się tym najlepszym. Musimy się także liczyć z tym, że im tańsza firma kurierska, tym większe jest zainteresowanie jej usługami, a co za tym idzie – większa szansa na wystąpienie komplikacji lub opóźnień.
Jedna usługa – różne warianty
Podstawowym zadaniem firmy kurierskiej jest dostarczenie paczki od nadawcy do odbiorcy, jednak klient ma prawo oczekiwać, by cały proces przebiegał zgodnie z jego wymaganiami. Oznacza to, że mamy prawo decydować o tym o jakiej porze dnia paczka ma zostać dostarczona odbiorcy oraz w jaki sposób ma zostać przejęta przez kuriera od nadawcy.
Nie każdy ma czas na to aby dostarczyć paczkę do punktu odbioru. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest przekazanie jej „door to door” – kurier przyjeżdża i zabiera paczkę z wyznaczonego przez nas miejsca. Wiele firm oferuje w tym momencie takie rozwiązanie.
Mieszane opinie
Zdarza się, że firma kurierska, z której usług chcemy skorzystać nie szczyci się najlepszymi opiniami od klientów. Czy należy się tym przejmować? W takiej sytuacji musimy wykazać się zdrowym rozsądkiem i należy przede wszystkim sprawdzić, na co klienci narzekają. Jeżeli skargi dotyczą np. nieuprzejmości kuriera, drobnych i całkowicie wytłumaczalnych opóźnień w dostarczeniu lub odebraniu paczki czy lekkiego jej uszkodzenia, nie mającego wpływu na jej zawartość np. lekko pogniecionego lub w jakiś sposób zabrudzonego kartonu, nie należy się nimi przejmować na tyle, aby rezygnować z usługi. Należy zaś zrezygnować z usług danej firmy, gdy byli klienci skarżą się na nieprofesjonalną obsługę, próby oszustwa czy rażące niedopatrzenia.
Trudna decyzja
Do wyboru firmy kurierskiej, zwłaszcza decydując się na dłuższą współpracę, należy podejść w sposób rzeczowy i przemyślany. Tani kurier może okazać się tym, którego usługi będą dla nas najkorzystniejsze, ale jeżeli mamy specyficzne, skonkretyzowane wymagania – nie będziemy zadowoleni z jego usług. Warto więc porównać ze sobą oferty różnych firm i wybrać idealną dla siebie. Takie możliwości dajemy Ci na Sendit.pl, czyli stronie za której pomocą możesz wybrać perfekcyjne dla siebie rozwiązanie, idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.