Dlaczego Influencer marketing powinien znaleźć się w strategii marketingowej firmy? Czy warto wprowadzić Influencer marketing w działania reklamowe i od czego zacząć? Przedstawiamy wady i zalety tej formy reklamy w sieci.
Spis treści
Na początek – kim są Influencerzy?
Są rozpoznawalni często bardziej niż niejedna gwiazda kina, mają rzesze fanów i potrafią zaprezentować się w sieci. Dane Mediakix pokazują, że ich wartość w 2022 roku wyniesie nawet 15 miliardów dolarów. Influencerzy to stosunkowo nowe zjawisko w internecie, którego jednak skala i potencjał nie mogą pozostać niezauważone. Zwłaszcza wśród osób prowadzących własne biznesy. Influencerzy to twórcy internetowi, osoby wpływowe, poruszające się w świecie mediów społecznościowych. Dzięki swojej rozpoznawalności są w stanie oddziaływać na ludzi i ich opinie lub decyzje – także te zakupowe.
Co to jest Influencer marketing? Korzyści dla firmy
Influencer marketing to forma marketingu internetowego, której miejscem działania są media społecznościowe. Polega on na rekomendacji i lokowaniu produktów przez wpływowe osoby zwykle na ich kanałach kontaktu z odbiorcami. Co ciekawe, promocja marki z wykorzystaniem influencer marketingu jest znacznie bardziej opłacalna, niż reklama za pośrednictwem tradycyjnych mediów (radio, tv, prasa).
Przeczytaj także: TikTok, Snapchat i Twitter – czy warto założyć tam konto firmowe?
Zalety Influencer marketingu
Skuteczność Influencer marketingu można określić z pomocą zalet, płynących z wprowadzenia go w działania marketingowe firmy. Największą zaletą jest oczywiście wzrost rozpoznawalności i popularności marki. Dzięki temu świadomość konsumencka o twojej firmie rośnie, co przekłada się na większe zainteresowanie twoimi usługami lub produktami.
Drugą, niezwykle ważną zaletą jest precyzyjne dotarcie do pożądanej grupy docelowej. Influencerzy mają zwykle dość jasno określone grono odbiorców, zainteresowanych publikowanym przez nich contentem. Jeśli zależy ci na dotarciu do konkretnych grup, masz szansę precyzyjnie wstrzelić się w nie z reklamą przy pomocy odpowiedniego Influencera.
Przeczytaj także: Sklep online UX Friendly – co to znaczy i jak zacząć?
Marketing z wykorzystaniem Influencerów to także możliwość pokazania oferowanych produktów w nowy, mniej sztampowy sposób – na przykład wykorzystanie produktu w nieoczywisty sposób. Dodatkowo Influencer prezentując twoje produkty uwiarygadnia twoją markę i nadaje jej bardziej „ludzki” wizerunek.
Influencer marketing to także wzrost widoczności w Google, przekładający się na zwiększenie sprzedaży i zmniejszenie kosztów budowania zasięgu w sieci. Podczas tworzenia contentu reklamowego dla twojej marki, Influencer przekierowuje swoich obserwatorów na twoją stronę internetową lub e-sklep, przy pomocy na przykład aktywnych linków. To powszechnie stosowane działanie SEO winduje witrynę na najwyższe pozycje w wyszukiwarce, wpływając na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług, a także na zredukowanie kosztów budowania zasięgu marki, przeznaczanych na przykład na kampanie reklamowe.
Przeczytaj także: Czym jest content marketing i dlaczego warto go uwzględnić w prowadzeniu firmy?
Na co zwrócić uwagę, szukając Influencera?
Aby działania marketingowe z wykorzystaniem zasięgów Influencerów były skuteczne i przyniosły spodziewany efekt, musisz znaleźć właściwego Influencera. Wbrew pozorom jest to bardzo ważne, ponieważ każdy z internetowych twórców ma dość jasno określoną grupę odbiorców. Jeśli ze swoimi usługami lub produktami nie wpasujesz się w ich upodobania, kampania marketingowa z wykorzystaniem Influencera nie przyniesie żadnego skutku.
Zwróć także uwagę na liczby, a więc na zasięg Influencerów, na częstotliwość publikacji, na odsetek reakcji pod contentem (komentarze, udostępnienia, polubienia), a także na to, jak wygląda relacja na linii: fani – Influencer. Jeśli pomimo zasięgów i aktywności pod publikacjami większość fanów wyraża raczej negatywną opinię, powinno dać ci to do myślenia.