Droga do sukcesu w e-biznesie nigdy nie jest taka sama. Mimo wszystko warto sięgać po marzenia, nawet te, które pozornie nas przerastają. Nasi Klienci opowiadają o swoich biznesach, a także o historii sukcesu w sieci.
Dziś opowiemy o e-sklepie Mahila.pl, a także o historii sukcesu Patrycji Woszczek, Bartłomieja Goraja, Dominika Ziarno i Jakuba Jurczyka.
Założyciele Mahila.pl to czwórka przyjaciół, pochodzących z niewielkiej miejscowości pod Krakowem. Do Wrocławia trafili pięć lat temu na studia, w tym czasie budowali sieć kontaktów i zdobywali wiedzę z zakresu ekonomii oraz designu.
Mahila.pl to e-sklep z wygodnymi ubraniami damskimi, wykonanymi z najwyższej jakości materiałów. Odzież cechuje prostota designu oraz ponadczasowy styl, dzięki czemu świetnie wkomponowała się w aktualne potrzeby kobiet w każdym wieku.
Jak mówią o swoim biznesie:
Celem naszych projektów jest połączenie kobiecości i wygody. Chcemy pokazać, że wygoda to nie tylko rozwleczone koszulki, w których chodzimy po domu. Uświadamiamy, że wygoda i kobiecość może iść w parze. Tworzymy z myślą o kobietach, które cenią sobie dobrej jakości produkty i klasyki w nowoczesnym wydaniu. Ubrania szyjemy w Polsce, z polskich tkanin. Szwalnia, z która współpracujemy znajduje się we Wrocławiu. Dzięki ich wieloletniemu doświadczeniu, pomagają nam projektować idealnie wykonane ubrania.
Spis treści
Idee przyświecające założycielom Mahila.pl
Mahila to marka, która chce uświadamiać, że “kobieco” naprawdę może równać się “wygodnie”. Uczucie komfortu we własnym ciele jest często poruszanym tematem w czasach social mediów, fake factów i retuszowania wszystkich niedoskonałości. Dlatego celem marki jest projektowanie ubrań z wysokiej jakości materiałów, których noszenie to sama przyjemność. Bo wygoda to nie tylko dresy i zbyt duże koszulki – cała filozofia siedzi w doborze wysokiej jakości materiałów i procesu szycia.
Założyciele firmy – Patrycja, Bartek, Dominik i Kuba z tak nakreśloną misją firmy postawili otworzyć sklep internetowy, aby dotrzeć do jak największej grupy kobiet w jak najkrótszym czasie.
Skąd wziął się taki pomysł na biznes?
Pomysł stworzenia Mahili powstał w głowach czwórki przyjaciół już pod koniec 2019 roku, kiedy jedna ze wspólników, Patrycja, poruszyła ważny temat dotyczący kobiet, a dokładniej kwestii ich ubioru:
Nie powinniśmy być szufladkowane, tym bardziej nie w momencie, kiedy mówimy o naszym wyglądzie. Chcemy czuć się kochane w taki sposób, jak wyglądamy tu i teraz.
Oficjalnie firma Mahila powstała w maju 2020 r. Wtedy też właściciele podjęli współpracę z Wrocławską szwalnią, z którą projektują i tworzą kolekcje ubrań.
Początki działalności Mahila.pl
Przygotowania do rozpoczęcia działalności w sieci były poprzedzone długimi rozważaniami. Już na samym początku powstały plan i główne cele, które następnie były starannie realizowane. Utrzymanie się na powierzchni było i nadal jest trudne, ze względu na brak doświadczenia właścicieli Mahila.pl w branży modowej oraz w e-commerce. Na szczęście na drodze założycieli marki stanęło wiele życzliwych i doświadczonych osób, które pomogły w wielu procesach.
Proces projektowania ubrań zaczął się dobre kilka miesięcy przed „formalnym” powstaniem firmy Mahila. Nad projektem oraz procesem projektowania czuwała zaprzyjaźniona, doświadczona szwalnia. Dzięki trzymaniu się wytyczonego planu produkcji od samego początku, cały proces przeszedł bez zbędnych niepowodzeń.
Regularne spotkania pozwalały nam na systematyczność i bieżące monitorowanie wszystkich zrealizowanych zadań. Podzieliliśmy między siebie główne obszary, które zidentyfikowaliśmy: finanse, logistyka, marketing i IT. Na spotkaniach każdy z nas był przygotowany i dzielił się nowymi informacjami oraz pomysłami, przy których toczyły się długie dyskusje. W ten sposób małymi kroczkami zrealizowaliśmy nasze wstępne założenia i jesteśmy gotowi podzielić się z Wami naszymi produktami.
Z jakimi problemami mierzy się e-biznes? Jak im zaradzić?
Choć pomysł na biznes pojawił się pod koniec 2019 roku, ze względu na przygotowania techniczne, formalno-prawne czy produktowe oficjalne otworzenie firmy nastąpiło w maju 2020 roku. Mimo iż wielu sprawom udało się już nadać właściwy ton, założyciele Mahila.pl są świadomi, że wciąż znajdują się jeszcze na początku drogi. Pierwsza sprzedaż ruszyła w połowie września 2020 roku, a w planach jest już kolejna kolekcja.
Na początku większość spraw związanych z prowadzeniem biznesu była nowością. Aby im sprostać, właściciele marki szukali pomocy w każdy możliwy sposób: w internecie, podcastach, na spotkaniach ze specjalistami w zakresie prawa, social mediów, SEO, IT. Jednak ze względu na ograniczony budżet, starali się realizować wszystko co tylko się dało we własnym zakresie. I przyniosło to efekty w postaci doskonale zorganizowanej współpracy w grupie – podzielenie się obowiązkami ze względu na umiejętności personalne każdego z członków zespołu usprawniło przygotowania i przyspieszyło moment otworzenia firmy.
Takim właśnie sposobem Dominik stworzył swój profesjonalny sklep internetowy www.mahila.pl, Patrycja odpowiedzialna jest za brand Mahili, zaprojektowała identyfikację wizualną i aktualnie zajmuje się prowadzeniem naszych social mediów, Kuba zajmuje się kwestią finansową i prawną firmy oraz sklepu internetowego, a Bartek przejął zadania logistyczno-operacyjne.
Choć ze względu na brak doświadczenia, każdy etap przygotowań stanowił nowe wyzwanie, silne dążenie do celu nie pozwoliło dopuścić do myśli, że jest to jakiś problem, który zatrzyma drogę do zawodowego spełnienia.
“Nasz Klient nasz Pan”? Jak wygląda podejście do Klienta w Mahila.pl?
Każda realizacja zamówienia to ogromna radość dla ciężko pracujących na swój sukces właścicieli Mahila.pl. Najwięcej satysfakcji przynosi świadomość robienia czegoś, co jest potrzebne i sprawia komuś radość. Dlatego swoich klientów Mahila.pl traktuje z najwyższą troską i profesjonalną opieką.
Największą radość sprawiają wiadomości od naszych obserwatorów i klientów na temat jakości oraz dokładności zaprojektowanych przez nas projektów. Każdy komentarz czy wiadomość napędza nas do dalszego działania. Chcemy utożsamiać się z potrzebami naszych obserwatorów, projektować nasze kolekcje specjalnie dla nich.
Rozwiązania technologiczne, które usprawniają prowadzenie biznesu w sieci
Sklep Mahila.pl jest zbudowany na popularnym serwisie CMS-Wordpress. Dzięki temu customizacja wszystkich elementów sklepu oraz dopasowanie ich do potrzeb i wymagań zarówno właścicieli, jak i Klientów była prosta. Na stronie sklepu zaimplementowane są liczne udogodnienia dla kupujących, na przykład podręczny koszyk, szeroki wachlarz opcji dostawy czy szybkie płatności blikiem. Dodatkowo proces zakupów na mahila.pl został wzmocniony poprzez ekrany sukcesów. Dla przykładu, gdy ktoś dodaje produkt do wirtualnego koszyka, na ekranie pojawia się “deszcz konfetti”, wywołując na twarzy uśmiech i w pewien sposób nagradzając kupującego.
W temacie logistyki e-sklepu Mahila.pl korzysta z rozwiązań platformy technologicznej bliskapaczka.pl, dzięki czemu zapewnia klientom łatwy wybór w temacie dostawy zamówienia. Wtyczka oferuje szybką integrację i wydajne działanie, a przy pomocy narzędzi analitycznych – takich jak Google Analytics – właściciele są w stanie analizować co klientom podoba się najbardziej i dopasowywać oferty specjalnie dla nich.
Biznes radzi – złota rada dla początkujących e-biznesów
Bartłomiej Goraj, Dominik Ziarno, Jakub Jurczyk, Patrycja Woszczek, właściciele marki Mahila.pl:
Najważniejszy jest wyznaczony cel, do którego nieustannie się dąży. Odpowiedzcie sobie na pytanie „Dlaczego to robię?”. Jeśli czas spędzony nad aktualnie realizowanym projektem przez Was sprawia Wam przyjemność – motywacja przychodzi sama. Cały czas się uczymy i poznajemy nowe możliwości e-biznesu. Rady jakimi możemy się podzielić? To przede wszystkim być odważnym i wytrwałym w działaniu, mieć dobrze zaplanowaną drogę i nieustannie się rozwijać. W naszych głowach już czeka milion pomysłów do zrealizowania.
Dziękujemy za rozmowę!