Rozwój gospodarki w głównej mierze opiera się na transporcie, spedycji i logistyce. Te trzy pojęcia zebrano w jedno hasło – branża TSL. Co to właściwie jest branża TSL i dlaczego wspominamy o niej w kontekście usług kurierskich?
Spis treści
Branża TSL – co to jest?
Branża TSL łączy w sobie trzy sektory: transport (T), spedycję (S) i logistykę (L). Kompleksowo odpowiada za obsługę przewozów towarowych krajowych i międzynarodowych, a ważnym – jeśli nie najważniejszym – zadaniem specjalistów branży TSL jest proces projektowania najbardziej optymalnego schematu wysyłek towarów.
Przeczytaj także: Jak zorganizować wysyłkę wielu paczek jednocześnie?
Transport międzynarodowy i logistyka z nim związana należą do niezmiernie skomplikowanych, ze względu na to, że podczas ich planowania trzeba uwzględnić naprawdę wszystko – od magazynowania, przez przygotowanie, wysyłkę i śledzenie trasy przesyłki drogą morską, powietrzną lub koleją. Dlatego specjaliści branży TSL dbają o każdy jej aspekt, a nowoczesne technologie pozwalają zaspokoić rosnące potrzeby klientów. Dzięki temu, że spojrzenie na transport i proces dostawy jest całościowe, uwzględniające wszystkie czynniki i okoliczności, udaje się wypracować najbardziej optymalne rozwiązania.
Branża TSL w Polsce
Transport, spedycja i logistyka, a więc branża TSL to jedna z dynamicznie rozwijających się branż w naszym kraju. Sprzyja temu położenie Polski na mapie Europy, ale także to, że mamy coraz więcej wyspecjalizowanych usługodawców z branży TSL. I choć większość dostawców usług z zakresu spedycji, transportu i logistyki to podmioty międzynarodowe, które oferują olbrzymi wachlarz usług dostosowanych do potrzeb rynku, podstawowym źródłem dochodu jest transport drogowy, elastyczne podejście do klienta i skuteczna implementacja procesów logistycznych w jego firmie.
Przeczytaj także: Porzucone koszyki zakupowe – jak ratować?
Tak szerokie spektrum obsługi oferują na przykład platformy logistyczne, takie jak Sendit.pl, które nie tylko zapewniają firmom dostęp do większości największych Przewoźników w kraju, ale także niezbędną technologię do zarządzania procesami logistyki, atrakcyjne oferty cenowe oraz wsparcie w funkcjonowaniu firmy w sferze online (integracje, wsparcie technologiczne). Polscy przedsiębiorcy oczekują i chętnie korzystają także z usług magazynowania oraz przeładunku.
Klientami branży TSL są najczęściej duże przedsiębiorstwa produkcyjne, które prowadzą sprzedaż towarów międzynarodowo, ale także wszelkie podmioty funkcjonujące w e-commerce (handel online) oraz osoby prywatne.