Oszczędność czasu i pieniędzy, przy jednoczesnym szybkim tempie rozwoju firmy to cel wielu dzisiejszych e-biznesów. Największym wyzwaniem wydaje się być zorganizowanie logistyki e-sklepu, dlatego wiele firm decyduje się na tzw. fulfillment. Czym właściwie jest fulfillment i jaką rolę pełnią w nim brokerzy kurierscy?
Spis treści
Co to jest fulfillment?
Fulfillment to nic innego, jak zorganizowanie procesu realizacji zamówienia – od spakowania go, przez wysyłkę, aż po dostarczenie go Klientowi – przy pomocy zewnętrznych firm. W zależności od twoich potrzeb, zewnętrzna firma może zająć się całością lub częścią procesu obsługi zamówienia. Fulfillmentem zajmują się przede wszystkim firmy z branży logistycznej, które posiadają własne magazyny oraz są w stanie zapewnić klientom opiekę nad ich towarem od momentu zaopatrzenia się w niego, po spakowanie go i dostarczenie do odbiorcy.
Kiedy warto korzystać z fulfillmentu przy prowadzeniu własnego biznesu?
Polscy konsumenci coraz chętniej wybierają zakupy online, zamiast sklepów stacjonarnych. Kieruje nimi przede wszystkim wygoda, bezpieczeństwo, możliwość porównywania ze sobą ofert wielu sklepów w jednym momencie, ale i często spora różnica w cenie za ten sam produkt online vs. stacjonarnie. Dlatego właściciele biznesów online chcąc dopasować się do potrzeb dzisiejszego Klienta muszą zrobić wszystko, aby zaspokoić jego potrzeby.
Przeczytaj także: Przesyłka gabarytowa – czym jest i jak ją wysłać?
Przyjmowanie zamówień, pakowanie ich oraz wysyłka na początku działalności online może nie być większym problemem dla e-biznesu. Jednak w miarę rozwoju firmy i poszerzania zasięgów może okazać się, że zaistnieje potrzeba nie tylko większych sił przerobowych, ale i większej powierzchni magazynowej dla rozrastającego się asortymentu sklepu. Wtedy z pomocą przychodzi fulfillment i zlecenie całościowej lub częściowej obsługi zamówień firmie zewnętrznej. Ale fulfillment to rozwiązanie nie tylko dla średnich i dużych e-sklepów.
Przeczytaj także: Gdzie trafiają nieodebrane przesyłki?
Ten model prowadzenia biznesu sprawdzi się także w przypadku małych, jednoosobowych firm, które dopiero wchodzą w świat e-commerce. Brak miejsca magazynowania towaru, niewystarczające moce przerobowe podczas obsługi zamówień czy wysyłka zamówień skłaniają właścicieli firm ku skorzystaniu z usług fulfillmentu już od początku założenia biznesu.
Fulfillment a brokerzy kurierscy
W prowadzeniu biznesu online jednym z najważniejszych etapów jest dobrze zorganizowany proces logistyczny, czyli doręczenie zamówień do Odbiorcy końcowego. Dlatego w pojęcie fulfillmentu można także wpisać brokerów kurierskich, na przykład Sendit.pl. Będzie to jednak częściowa obsługa fulfillmentowa, obejmująca etap ostatniej mili, a więc dostarczenia zamówienia do Odbiorcy. Dzięki współpracy z brokerem kurierskim firma e-commerce może w prosty i skuteczny sposób zorganizować proces wysyłki zamówień oraz zredukować jego koszty – brokerzy kurierscy oferują niższe stawki na obsługę poszczególnych przewoźników, nawet w porównaniu do oferty tegoż przewoźnika.
Przeczytaj także: Kurier nie odebrał paczki – co zrobić?
Wiele firm zajmujących się resellingiem usług kurierskich oferuje także wartościowe dla e-sklepów integracje, które ułatwiają prowadzenie biznesu w sieci i sprowadzają go do poziomu jednego panelu. Zdecydowanie ułatwia to prowadzenie własnego e-biznesu i ogarnięcie zamówień, które spływają do sklepu internetowego.