OOH (ang. out of home delivery) czyli dostawa przesyłki poza domem to w ostatnich latach trend dominujący branżę kurierską w Polsce. W ramach OOH zawierają się zarówno automaty paczkowe, jak i punkty nadawczo-odbiorcze. A rosnąca liczba zamówień internetowych oraz rosnące oczekiwania e-konsumentów wobec ich wygodnej, elastycznej dostawy są podatnym gruntem do tego, aby dostawy poza domem coraz bardziej przybierały na popularności.
Spis treści
Dlaczego Polacy pokochali odbiór przesyłek w punktach?
Z oczekiwań konsumentów e-sklepów doskonale zdają sobie sprawę zarówno właściciele e-commerce’ów, jak i firmy kurierskie, które co chwilę wprowadzają do swoich usług takie, które umożliwiają doręczenie przesyłek poza domem – do automatów paczkowych oraz do punktów nadawczo-odbiorczych (PUDO). W wyniku tych działań Polska znalazła się na szczycie krajów, w których najszybciej rozwijają się alternatywne punkty dostaw i odbiorów. Rosnąca liczba PUDO sprawia, że usługi OOH nie tylko pojawiają się w ofertach Przewoźników coraz częściej, ale także powoduje możliwość odbioru lub nadania przesyłki dosłownie – tuż za rogiem.
Ciągle w biegu – tak żyje coraz większy odsetek naszego społeczeństwa. Chętnie korzystamy więc z usług, które są elastyczne i dopasowują się do naszego trybu życia. Tak właśnie jest z odbiorem przesyłek w automatach paczkowych lub punktach nadawczo-odbiorczych. Dzięki nim nie musimy czekać cały dzień na kuriera pod wskazanym adresem, ale swoje paczki nadajemy lub odbieramy na przykład po drodze do pracy, podczas spaceru z rodziną czy będąc przejazdem w innej miejscowości.
Nadawanie przesyłek w PUDO jest także znacznie tańsze niż zamówienie kuriera, a co więcej – bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Dlaczego? Ponieważ kurier nie wykonuje kilkudziesięciu podjazdów dziennie, a zaledwie kilka do wskazanych punktów, w których zostawia lub odbiera większą liczbę paczek.
Z punktu do punktu – nowa usługa DPD Pickup w Sendit.pl
W punktach nadawczo-odbiorczych można nie tylko nadawać lub odbierać przesyłki, ale także przekazywać je między takimi placówkami. W ten sposób idąc do punktu nadasz przesyłkę do preferowanego przez jej odbiorcę innego punktu. Taka usługa pojawiła się w ostatnim czasie w platformie logistycznej Sendit. Możesz z niej skorzystać wybierając usługę DPD Pickup Punkt-Punkt. Dlaczego warto skorzystać z tej opcji?
DPD Pickup Punkt-Punkt to olbrzymia sieć ponad 7500 punktów, w dogodnych dla nadawców i odbiorców lokalizacjach – znajdziesz je m.in. w oddziałach miejskich oraz placówkach sieci detalicznych, takich jak Carrefour, Castorama, OBI, Lewiatan czy Dino. Doręczenie takiej paczki nadanej z punktu do punktu następuje nawet następnego dnia roboczego, co jest szczególnie atrakcyjne, jeśli bardzo zależy ci na szybkim doręczeniu przesyłki. Waga paczek nadanych z punktu do punktu w tej usłudze to maksymalnie 20 kg, a ubezpieczenie przesyłki wynosi do 50 000 zł.
Zaloguj się do swojego konta w Sendit.pl i skorzystaj z nowej usługi DPD Pickup Punkt-Punkt jeszcze dziś!