Zakupy w H&M są niezwykle proste, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W prosty sposób możemy uzyskać dostęp do szerokiego asortymentu najbardziej rozpoznawalnych marek. Jednak często po zakupie okazuje się, że wybrane przez nas ubrania nie do końca nam leżą, czy to z powodu rozmiaru, czy koloru, który inaczej wygląda w sklepowym świetle, a inaczej na żywo. Dodatkowo zrobienie zakupu w sieci może wiązać się z ryzykiem zamówienia ubrania, które nie będzie na nas pasować. Na szczęście zwrot w H&M nie jest problemem – zawsze możemy zwrócić towary, które nam nie pasują. O jakich zasadach należy pamiętać i jak można odesłać paczkę zwrotną? Tego się dowiesz z dzisiejszego artykułu.
Spis treści
Zwrot w H&M – ile mamy czasu?
Zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Unii, które mają na celu ochronę konsumentów, każdy klient może zrezygnować z zakupu w ciągu 14 dni od daty dostarczenia zamówienia. Polityka zwrotów H&M uwzględnia również kolejne 16 dni na podjęcie takiej decyzji, co oznacza, że w sumie mamy cały miesiąc (30 dni) na zastanowienie się, czy dany produkt zostanie u nas w szafie na dłużej. Wszystkie terminy są liczone od dnia następnego po otrzymaniu przesyłki lub dokonaniu zakupu.
Co podlega zwrotowi w H&M?
Standardowo w H&M zwrot rzeczy obejmuje ubrania różnego rodzaju. Możliwy jest nawet zwrot bielizny – pod warunkiem że nie była ona używana i posiada wszystkie oryginalne etykiety oraz metki. W H&M zwrot bez metki nie jest możliwy. Z tego względu warto uważać na to, aby przy przymierzaniu ubrania nie zrywać żadnych zabezpieczeń, szczególnie tych obecnych w bieliźnie, które gwarantują zachowanie higieny. Wyjątkiem od polityki zwrotów H&M są kosmetyki, maseczki ochronne i akcesoria do makijażu. Tych produktów nie odeślemy do magazynu. Nie zwrócimy niczego, co kupiliśmy w dziale Uroda, jeśli towar został już otworzony. Reasumując, nie możemy liczyć na zwrot zakupów, które zostały w jakikolwiek sposób uszkodzone, zabrudzone, uprane, zmodyfikowane.
H&M – zwroty akceptowane przez sklep
Jak wskazuje regulamin H&M, zwrot rzeczy przebiegnie pomyślnie pod warunkiem, że odsyłane lub oddawane przez nas produkty będą w idealnym stanie. Przede wszystkim, powinny być na nich wszystkie metki oraz etykiety. Nie trzeba chyba dodawać, że odsyłany towar nie może być uszkodzony, jakkolwiek modyfikowany czy zabrudzony. Nieakceptowalne jest również jego upranie. Jednorazowe przymierzenie rzeczy nie powinno być problemem, jeśli będziemy ostrożni i nie zniekształcimy w ten sposób ubrania. Jeśli podoba się nam jednak produkt, a problemem jest rozmiar lub kolor, czasami warto również rozważyć jego wymianę na alternatywę, która się nam spodoba, dostępną w takiej samej cenie, jaką zapłaciliśmy za oryginalny towar.
Jak wygląda kontakt z działem obsługi klienta H&M?
W przypadku pytań dotyczących nietypowych zwrotów zawsze możemy skontaktować się z działem obsługi klienta H&M, jednak większość naszych wątpliwości z pewnością zostanie rozwiana po przeczytaniu FAQ dostępnego na stronie H&M. Najczęściej zadawane pytania wiążą się z metodą płatności, czasem na zwrot oraz sposobem postępowania w zależności od tego, czy dokonujemy zwrotu w sklepie stacjonarnym, czy online. Ze strony H&M dowiemy się, że zarówno w przypadku płatności kartą płatniczą, jak i w przypadku płatności gotówką możemy liczyć na zwrot środków wydanych na zakupy. Nie musimy także podawać, jaki jest dokładnie powód zwrotu. Odstąpić od transakcji i nadać przesyłkę zwrotną możemy z jakichkolwiek powodów, zgodnie z przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej.
H&M – jak wyglądają zwroty online?
Zwrot online w H&M należy rozpocząć od rejestracji zwrotu na koncie H&M. To procedura, w ramach której określimy, które produkty chcemy zwrócić i podamy przyczynę takiego działania. Warto pamiętać o tym, że w przypadku różnych zamówień warto je nadać w osobnych paczkach. Klubowicze mogą liczyć na bezpłatny zwrot. Inni powinni przygotować się na konieczność zapłacenia kwoty 3,90 zł za każdą przesyłkę, chociaż w zamian będzie można liczyć na zwrot kosztów oryginalnej dostawy ze sklepu H&M do klienta.
Czy muszę dołączyć etykietę zwrotu w H&M?
Do każdego zamówienia z H&M, które otrzymamy, dołączana jest etykieta zwrotu. W przypadku, gdy zdecydujemy się na rozstanie z danym produktem, warto z niej skorzystać, aby uniknąć problemów ze zwrotem. Ważne jest również, aby skorzystać z etykiety dołączonej do konkretnego zamówienia zwracanego przez nas. Jeśli ją zgubiliśmy, możemy samodzielnie wygenerować ją ponownie w przypadku zamówienia składanego przez InPost. W przypadku, gdy nasze zamówienie doręczył kurier DHL, musimy poprosić dział obsługi klienta H&M o pomoc.
Proste zwroty
Zwróć szybko i wygodnie towar zakupiony w dowolnym sklepie internetowym
Jak można odesłać zwrot do H&M?
Klienci przygotowujący się do dokonania zwrotu produktu do H&M mogą skorzystać z usług kurierskich. Prostą opcją może być Paczkomat® InPost, jednak nie każdy klient ma dostęp do punktu odbioru w sąsiedztwie czy do drukarki, która jest konieczna do wygenerowania etykiety naklejanej na paczkę. Z tego względu warto pomyśleć o zamówieniu usługi kuriera, który przyjedzie do naszego domu w umówionym dniu i zabierze przesyłkę. To może się przydać, szczególnie w sytuacji, gdy nie mamy możliwości zaniesienia zwrotu do automatu, na przykład, gdy musimy odesłać wiele paczek naraz zgodnie z polityką zwrotów H&M, która wymaga odsyłania każdego zamówienia w oddzielnym opakowaniu.
Którym kurierem odesłać zwroty H&M?
Na stronie H&M znajdziemy polecanego dostawcę usług kurierskich. Niewiele osób jednak wie, że korzystając z usług platform logistycznych takich jak Sendit.pl, możemy wciąż dokonać zwrotu za pośrednictwem kuriera lub nadać paczkę w dowolnym punkcie odbioru i zarazem liczyć na obniżenie kosztu przesyłki zwrotnej. Nie bez znaczenia pozostaje również kontakt z działem obsługi klienta Sendit.pl. Pracownicy firmy mogą nam pomóc w przypadku wyzwań z kurierami, dzięki czemu nie będziemy musieli sami sobie radzić z niespodziewanymi problemami. Wystarczy wejść na stronę, sprawdzić koszt zwrotu i zamówić kuriera, aby sprawdzić, jak prosty może być cały proces.
H&M – o czym pamiętać przy zwrotach w sklepie stacjonarnym?
Jeśli chcesz zwrócić towary zamówione w sieci, możesz to zrobić w sklepie stacjonarnym w ciągu 30 dni od momentu dostarczenia zamówienia. W przypadku niektórych produktów zwroty w H&M są możliwe tylko wtedy, gdy odeślemy lub odniesiemy je do sklepu, które posiadają dany dział lub kolekcję. Dotyczy to np. działu HOME, ale również kolekcji sygnowanych przez Projektanta, H&M Studio czy Conscious Exclusive.
Z tego względu warto pamiętać o sprawdzaniu asortymentu danego sklepu H&M, zanim udamy się do niego ze zwrotem. Nie w każdym sklepie stacjonarnym H&M dokonamy zwrotu produktu, który zakupiliśmy. Dodatkowo koniecznie weźmy ze sobą oryginalny paragon, który będzie dowodem naszego zakupu. Jeśli zakupy opłaciliśmy kartą płatniczą, pamiętajmy również o kopii potwierdzenia transakcji z terminala. Klubowicze korzystający z programu lojalnościowego Hello H&M Member mogą skorzystać z elektronicznego paragonu dostępnego w aplikacji H&M.
Zwroty w H&M w pigułce – podsumowanie
Jak wynika z treści tego artykułu, polityka zwrotów w H&M jest rozsądna i dopuszcza nawet zwracanie bielizny, pod warunkiem że żaden ze zwracanych produktów nie będzie nosił śladów użytkowania. Warto pamiętać o tym, że sama akceptacja przesyłki przez kuriera nie jest gwarancją, że procedura zwrotu się uda, jeśli nie zauważymy np. plamy na ubraniu. Z tego powodu warto uważnie przejrzeć zwracane produkty, aby upewnić się, że rzeczywiście spełniają warunki zwrotu w H&M.