Rozwój sprzedaży wielokanałowej w internecie jest dla e-sklepów szansą na podbicie rynku e-commerce i jednym ze sposobów utrzymania się na jego powierzchni. Dlatego oprócz własnego sklepu internetowego warto wprowadzić sprzedaż swoich produktów także w marketplace’ach, na przykład na Allegro. Jak skutecznie sprzedawać na Allegro? Dlaczego warto sprzedawać na Allegro? I wreszcie – jak zacząć?
Spis treści
E-commerce w Polsce w 2021 roku. Sprzedaż online ma się dobrze
Rynek e-sprzedaży w Polsce ma się naprawdę dobrze i w wielu aspektach wiedzie prym nad sprzedażą stacjonarną. Potwierdzają to liczne raporty, na przykład raport o “E-commerce w Polsce 2021” od Gemius, z którego wynika, że aż 77 proc. internautów robi zakupy online. Jest to wzrost o kilka punktów procentowych względem roku 2020. Oczywiście, duży udział w takim wyniku ma epidemia COVID-19. Nie można jednak umniejszać zmieniających się potrzeb dzisiejszych konsumentów, dzięki którym branża e-commerce stale ewoluuje.
Przedsiębiorcy, którzy chcą nadążyć za zmieniającymi się potrzebami kupujących, muszą poważnie przemyśleć sprzedaż wielokanałową, a już obowiązkowo wprowadzić swoje usługi do świata online.
Co to jest marketplace?
Marketplace to strefa sprzedaży w internecie, którą można porównać do ogromnego targowiska. Tak jak w świecie rzeczywistym, tak i w świecie online na takim targowisku znajdziemy oferty oraz produkty od wielu różnych sprzedawców. Sprzedaż w marketplace’ach jest prosta i nie wymaga dużej inwestycji finansowej. Co więcej, jest też atrakcyjna dla klientów, którzy ze względu na prostotę użytkowania i konkurencyjne ceny chętnie korzystają z e-zakupów w popularnych marketplace’ach.
Najpopularniejszymi marketplace’ami w Polsce są Allegro i OLX. Chętnie korzystamy także z “internetowych targowisk” zagranicznych, takich jak chińskie Aliexpress czy amerykański Amazon. Marketplace powstają także na portalach społecznościowych, na przykład na Facebooku czy Instagramie. W tym artykule skupiamy się na sprzedaży na Allegro.
Dlaczego warto sprzedawać na Allegro? Zalety sprzedaży na Allegro
Allegro jest największą i najpopularniejszą platformą do e-handlu w Polsce, funkcjonującą od 1999 roku. Sprzedaż produktów na Allegro mogą praktykować zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy.
Jakie są zalety sprzedaży na Allegro? Oto kilka z nich, dzięki którym rozważysz prowadzenie biznesu w sieci:
- darmowe tworzenie aukcji – wystawianie produktów na sprzedaż jest darmowe. Jeśli uda ci się coś sprzedać, Allegro pobierze opłatę
- serwisową w formie prowizji, a jej wysokość będzie zależna od efektów sprzedaży;
- prosta obsługa sprzedaży – gotowe szablony aukcji ułatwiają obsługę platformy i sprzedaż za jej pośrednictwem;
- morze możliwości na start – każdy rozpoczynający sprzedaż za pośrednictwem Allegro już na start otrzymuje możliwość dotarcia do wszystkich użytkowników platformy;
- precyzyjne algorytmy sprzedażowe – precyzyjne algorytmy kierują klientów dokładnie na te produkty, których szukają, a które oferują im sprzedawcy.
Wysokie prawdopodobieństwo sprzedaży zakończonej sukcesem na Allegro wynika również z zaufania oraz poczucia bezpieczeństwa jego klientów.
Jak zacząć sprzedawać na Allegro?
Zdecydowałeś się rozpocząć sprzedaż produktów przez Allegro? W pierwszej kolejności zarejestruj konto firmowe na platformie. Aby to zrobić podaj NIP twojej firmy, adres e-mail (taki, którego nie podawałeś w platformie wcześniej), firmowy numer rachunku bankowego oraz unikalny login, pod którym będziesz funkcjonować jako e-sklep.
W kolejnym kroku aktywuj konto firmowe na Allegro – wykonaj przelew o wartości 1,01 zł ze swojego rachunku firmowego. Tę kwotę platforma zwróci ci oczywiście w przeciągu kilku dni. Na utworzonym firmowym koncie Allegro koniecznie ustaw warunki zwrotów produktów, metody dostawy zakupów oraz zasady ich reklamacji.
Konto firmowe na Allegro utworzone! Teraz wystarczy wystawić na nim pierwszą ofertę, za pomocą specjalnego formularza. To, w jaki sposób się to odbędzie, zależy od tego co sprzedajesz. Jeśli twoje produkty są unikalne i nikt inny nie ma ich w swojej ofercie, samodzielnie ustaw dla nich kategorię, zatytułuj ofertę, opisz produkt jak najbardziej szczegółowo oraz zamieść przejrzyste zdjęcia. Jeśli sprzedajesz produkty będące już w powszechnym obiegu, z pewnością widnieją już one w bazie Allegro. Dzięki temu możesz posłużyć się automatycznym uzupełnieniem kategorii i części parametrów podczas wystawiania produktu w platformie.
Sprzedaż na Allegro. Jakie metody dostawy wybrać?
Za sukces sprzedaży w sieci odpowiada także sprawnie zorganizowany łańcuch dostaw zamówień do Odbiorcy końcowego. Korzystając z możliwości oferowanych przez platformę Allegro możesz skorzystać z różnorodnych metod dostawy: kuriera, automatów paczkowych, punktów nadawczo-odbiorczych oraz paczek i listów pocztowych.
Jeśli jednak masz już podpisaną umowę własną z Przewoźnikiem, albo chcesz zorganizować dostawę zakupów internetowych we własnym zakresie, możesz zintegrować swój sklep na Allegro z platformą logistyczną Sendit.pl. Dzięki naszym narzędziom możesz w łatwy sposób importować dane transakcji i przesyłek.
Możesz również nadawać swoje przesyłki w ramach pakietu Allegro Smart! korzystając z jednego panelu wysyłkowego dla wszystkich swoich zleceń.