Chcesz wysłać paczkę, wybierasz usługę, zamawiasz odbiór paczki przez kuriera i… kurier się nie zjawia? Jakie są powody takiej sytuacji i co wtedy robić?
Zamówienie kuriera po odbiór paczki to jeden z trzech wyborów, jeśli nadajesz paczkę. Jest on o tyle wygodny, że nie musisz martwić się o zaniesienie przesyłki do właściwego punktu, ani nawet – wychodzić z domu. W tej opcji to kurier przyjeżdża pod drzwi twojego domu, co dla wielu z nas jest bardzo komfortowym rozwiązaniem.
Zdarzają się jednak takie sytuacje, w których pomimo całodziennego czekania na zamówionego kuriera nie zjawia się on po odbiór przesyłki. Dlaczego tak się dzieje?
Przeczytaj także: Jak zamówić kuriera do domu? Kiedy możesz to zrobić?
Spis treści
Dlaczego kurier nie przyjechał po paczkę?
Powodów tej mało komfortowej sytuacji może być kilka.
Błędny adres odbioru paczki
Jeżeli kurier nie przyjechał po twoją przesyłkę, w pierwszej kolejności sprawdź dokumenty do wysyłki i upewnij się, że zostały właściwie wypełnione. Czasami przecież zdarza się, że podczas wpisywania adresu odbioru – czy to z powodu pośpiechu, czy podczas zaciągania wprowadzanych danych do systemu – mógł wkraść się błąd. W takiej sytuacji najpewniej kurier podjechał po przesyłkę, ale… pod błędny adres.
Co zrobić, jeśli adres odbioru paczki jest błędny? Jeśli zdarzy się taka sytuacja, nadawca przesyłki będzie musiał złożyć zlecenie raz jeszcze.
Przeczytaj także: Godziny odbioru paczek przez kuriera ‒ wszystko zależy od Przewoźnika
Status przesyłki
Jeśli adres miejsca odbioru przesyłki jest prawidłowy, a mimo to kurier nie zjawił się po paczkę, kolejnym krokiem jest sprawdzenie statusu przesyłki. Zamawiając kuriera przez platformę Sendit.pl możesz zrobić to przy pomocy panelu śledzenie przesyłek. Dokładną informację o swojej przesyłce uzyskasz także bezpośrednio u Przewoźnika:
- śledzenie przesyłek DPD
- śledzenie przesyłek InPost
- śledzenie przesyłek UPS
- śledzenie przesyłek Poczta Polska
- śledzenie przesyłek FedEx
Tam dowiesz się, czy zlecenie nadania przesyłki zostało przyjęte i czy kurier otrzymał zlecenie odbioru przesyłki. Sprawdź także, czy w skrzynce odbiorczej email (również w folderze SPAM) nie masz powiadomienia od Przewoźnika o odwołaniu wizyty kuriera lub innych problemach.
Co zrobić, jeśli kurier otrzymał zlecenie odbioru przesyłki, a mimo to się nie pojawił? Zdarza się że ilość paczek do odebrania powoduje, że nie zawsze kurier dojedzie pod wskazany w zleceniu adres. Możesz wtedy ponowić odbiór – sprawdź naszą instrukcję i dowiedz się, jak to zrobić. Jeśli nie jest to możliwe lub pomimo ponowienia odbioru kurier znów nie przyjechał – skontaktuj się z naszym Działem Współpracy z Klientem przez formularz kontaktowy Sendit lub telefonicznie (pod numerem: 71 75 00 310) i poproś o wyjaśnienie sprawy. Przygotuj dane adresata oraz numer przesyłki, co pozwoli szybko wyjaśnić sytuację.
Sytuacje losowe
Dane adresowe w zleceniu są prawidłowe, zlecenie zostało przyjęte do realizacji, a mimo to kurier nadal się nie pojawił? Niestety, czasami wynika to nie tyle ze złej woli kuriera, co ze zdarzeń losowych – np. korków, wypadków drogowych, czy zbyt dużego obciążenia kierowcy, które zdarza się zwłaszcza w okresie przedświątecznym. W takich sytuacjach najlepiej zawsze kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w firmie kurierskiej, z której usług się korzysta, albo bezpośrednio z Działem Współpracy z Klientem Sendit, jeśli zamawiasz kuriera przez tę platformę. Każda sytuacja zostanie właściwie zaopiekowana i wyjaśniona. W przypadku gdy odbiór nie nastąpił, takie zlecenie należy wznowić w panelu Klienta Sendit, dostępnym po zalogowaniu się na konto w platformie.