logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Kurier nie odebrał paczki – co zrobić?

Kurier nie odebrał paczki – co zrobić?

09.04.2021 Porady Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 4 minutyczytania

reklamacja

Chcesz wysłać paczkę, wybierasz usługę, zamawiasz odbiór paczki przez kuriera i… kurier się nie zjawia? Jakie są powody takiej sytuacji i co wtedy robić?

Zamówienie kuriera po odbiór paczki to jeden z trzech wyborów, jeśli nadajesz paczkę. Jest on o tyle wygodny, że nie musisz martwić się o zaniesienie przesyłki do właściwego punktu, ani nawet – wychodzić z domu. W tej opcji to kurier przyjeżdża pod drzwi twojego domu, co dla wielu z nas jest bardzo komfortowym rozwiązaniem. 

Zdarzają się jednak takie sytuacje, w których pomimo całodziennego czekania na zamówionego kuriera nie zjawia się on po odbiór przesyłki. Dlaczego tak się dzieje?

Przeczytaj także: Jak zamówić kuriera do domu? Kiedy możesz to zrobić?

Spis treści

  • Dlaczego kurier nie przyjechał po paczkę?
    • Błędny adres odbioru paczki
    • Status przesyłki
    • Sytuacje losowe

Dlaczego kurier nie przyjechał po paczkę?

Powodów tej mało komfortowej sytuacji może być kilka. 

Błędny adres odbioru paczki

Jeżeli kurier nie przyjechał po twoją przesyłkę, w pierwszej kolejności sprawdź dokumenty do wysyłki i upewnij się, że zostały właściwie wypełnione. Czasami przecież zdarza się, że podczas wpisywania adresu odbioru – czy to z powodu pośpiechu, czy podczas zaciągania wprowadzanych danych do systemu – mógł wkraść się błąd. W takiej sytuacji najpewniej kurier podjechał po przesyłkę, ale… pod błędny adres. 

Co zrobić, jeśli adres odbioru paczki jest błędny? Jeśli zdarzy się taka sytuacja, nadawca przesyłki będzie musiał złożyć zlecenie raz jeszcze. 

Przeczytaj także: Godziny odbioru paczek przez kuriera ‒ wszystko zależy od Przewoźnika

Status przesyłki

Jeśli adres miejsca odbioru przesyłki jest prawidłowy, a mimo to kurier nie zjawił się po paczkę, kolejnym krokiem jest sprawdzenie statusu przesyłki. Zamawiając kuriera przez platformę Sendit.pl możesz zrobić to przy pomocy panelu śledzenie przesyłek. Dokładną informację o swojej przesyłce uzyskasz także bezpośrednio u Przewoźnika:

  • śledzenie przesyłek DPD
  • śledzenie przesyłek InPost
  • śledzenie przesyłek UPS
  • śledzenie przesyłek Poczta Polska
  • śledzenie przesyłek FedEx

Tam dowiesz się, czy zlecenie nadania przesyłki zostało przyjęte i czy kurier otrzymał zlecenie odbioru przesyłki. Sprawdź także, czy w skrzynce odbiorczej email (również w folderze SPAM) nie masz powiadomienia od Przewoźnika o odwołaniu wizyty kuriera lub innych problemach. 

Co zrobić, jeśli kurier otrzymał zlecenie odbioru przesyłki, a mimo to się nie pojawił? Zdarza się że ilość paczek do odebrania powoduje, że nie zawsze kurier dojedzie pod wskazany w zleceniu adres. Możesz wtedy ponowić odbiór – sprawdź naszą instrukcję i dowiedz się, jak to zrobić. Jeśli nie jest to możliwe lub pomimo ponowienia odbioru kurier znów nie przyjechał – skontaktuj się z naszym Działem Współpracy z Klientem przez formularz kontaktowy Sendit lub telefonicznie (pod numerem: 71 75 00 310) i poproś o wyjaśnienie sprawy. Przygotuj dane adresata oraz numer przesyłki, co pozwoli szybko wyjaśnić sytuację.

Sytuacje losowe

Dane adresowe w zleceniu są prawidłowe, zlecenie zostało przyjęte do realizacji, a mimo to kurier nadal się nie pojawił? Niestety, czasami wynika to nie tyle ze złej woli kuriera, co ze zdarzeń losowych – np. korków, wypadków drogowych, czy zbyt dużego obciążenia kierowcy, które zdarza się zwłaszcza w okresie przedświątecznym. W takich sytuacjach najlepiej zawsze kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w firmie kurierskiej, z której usług się korzysta, albo bezpośrednio z Działem Współpracy z Klientem Sendit, jeśli zamawiasz kuriera przez tę platformę. Każda sytuacja zostanie właściwie zaopiekowana i wyjaśniona. W przypadku gdy odbiór nie nastąpił, takie zlecenie należy wznowić w panelu Klienta Sendit, dostępnym po zalogowaniu się na konto w platformie. 

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

czy_twoja_paczka_przetrwa_burz_i_upa_y_sprawd_co_dzieje_si_z_przesy_kami_przy_ekstremalnej_pogodzie (1)

Czy Twoja paczka przetrwa burzę i upały? Sprawdź, co dzieje się z przesyłkami przy ekstremalnej pogodzie.

Zakupy z Instagrama i TikToka? Zobacz jak bezpiecznie nadać paczkę z Sendit po social‑commerce

Co by się wydarzyło, gdyby Twój tata wysyłał paczki z Sendit?

dzien_dziecka (1)

Dzień Matki i Dzień Dziecka coraz bliżej – sprawdź, co kupić i jak wysłać nietypowe prezenty

DeeZee zwrot – jak odesłać paczkę? Prosty przewodnik

Zalando zwrot – jak zrobić zwrot krok po kroku?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.