Na polskim rynku stale rośnie zapotrzebowanie na usługi kurierskie, dlatego z powodzeniem rozwija się tu kilku dużych przewoźników posiadających je w swojej ofercie. Do tego grona należy także Poczta Polska, która również pozwala na wysyłanie przesyłek na zasadach znanych z firm kurierskich. Usługi Pocztex Ekspres 24 oraz Pocztex Kurier 48 spełniają wymagania współczesnych klientów. Poniżej przedstawiamy główne różnice pomiędzy nimi, a także sposób na obniżenie kosztów usługi – jest nim skorzystanie z platformy Sendit.pl.
Spis treści
Pocztex Ekspres 24
Od 1 sierpnia 2018 roku Poczta Polska wprowadziła zmiany Regulaminu świadczenia usługi Pocztex w obrocie krajowym. Gwarantowany termin doręczenia w przypadku Pocztex24 wydłużył się o 1 dzień, to znaczy, że gwarancja terminu doręczenia to dzień wysyłki + 2 dni robocze. W przypadku przesyłek niestandardowych gwarantowany termin doręczenia to dzień wysyłki + 4.
Ta usługa Pocztex realizowana jest w gwarantowanym terminie doręczenia pod warunkiem nadania przesyłki do godziny granicznej (tj 15:00) oraz – że jest to przesyłka standardowa.
Po paczkę nadaną w ramach usługi Pocztex Ekspres 24 do klienta zgłosi się kurier. Jej minimalne wymiary wynoszą 10 cm x 16 cm x 1 cm, zaś maksymalna długość to 150 cm, przy czym suma wymiarów nie może przekroczyć 2,5 m. Kurier przyjmuje jedynie paczki standardowe. W standardowej usłudze wszystkie paczki są ubezpieczone do kwoty 1000 zł, jednak za dodatkową opłatą jej wartość może wzrosnąć do nawet 50 tys. złotych.
Pocztex Kurier 48
Klienci Poczty Polskiej mogą zdecydować się także na skorzystanie z usługi Pocztex Kurier 48. Zasady związane z wymiarami paczek, jak również ich ubezpieczeniem są identyczne z obowiązującymi w usłudze opisanej wyżej. Na czym polegają różnice?
Najważniejsza polega na tym, że po paczkę nie zgłosi się kurier do klienta. Usługa jest tańsza, jednak aby nadać paczkę, należy ją dostarczyć do punktu Poczty Polskiej, w którym usługa jest dostępna. Zgodnie z nazwą różnica dotyczy także czasu doręczenia przesyłki. Jeśli nadanie nastąpi do godziny 15:00 w placówce Poczty Polskiej, paczka trafi do adresata najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych. Nadanie przesyłki po godzinie 15 wydłuża czas realizacji usługi o kolejny dzień. Obie wyżej opisane usługi pozwalają na wysyłkę za pobraniem do kwoty 20 tys. zł.
Niższa cena dzięki Sendit
W jaki sposób obniżyć koszty obu usług? Chociaż cenowo wypadają one bardzo konkurencyjnie wobec usług innych wiodących kurierów działających na polskim rynku, istnieje możliwość poszukania oszczędności, zwłaszcza gdy klient zamierza korzystać z usługi dość regularnie. Warto założyć konto na platformie Sendit.pl. Poza usługami Poczty Polskiej, oferuje on dostęp do usług kilku innych sprawdzonych firm kurierskich w niższej cenie. Przy każdym składaniu zamówienia klient może wygodnie porównać poszczególne oferty różniące się między sobą nie tylko ceną i dokonać optymalnego wyboru.