Mnogość form dostawy w sklepie internetowym służy budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Wszystko dlatego, że klienci lubią wygodę i odbierają przesyłki w taki sposób, który najmniej ingeruje w ich codzienne zajęcia i plan dnia. Niejednokrotnie klienci rezygnują z zakupów, jeśli w sklepie nie ma interesującej ich formy doręczenia paczek. Dlatego prowadząc e-biznes, warto zwiększyć ilość opcji dostawy, by dopasować ofertę do oczekiwań kupujących.
Spis treści
Jak kupują polscy e-klienci?
Raport „E‑commerce w Polsce 2019” pokazuje bardzo dobrze, jak kupują współcześni klienci. Okazuje się, że bardzo ważne dla kupujących są nie tylko bezpieczne płatności, przejrzysta strona czy dostępność produktów 24 godziny na dobę. Wśród ważnych czynników są też różnorodne formy dostawy. W przytoczonym raporcie znajdziemy następujące odpowiedzi na pytanie, co najbardziej motywuje nas do zakupów:
- dostawa kurierem bezpośrednio do domu/pracy – 71% ankietowanych;
- odbiór zakupów w paczkomacie – 61% ankietowanych;
- darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu – 59% ankietowanych;
- odbiór zakupów w kiosku – 33% ankietowanych;
- odbiór zakupów w placówce pocztowej – 26% ankietowanych;
- odbiór zakupów w drodze do domu (punkcie, sklepie, metrze, na stacjach benzynowych) – wszystkie odpowiedzi łącznie – 52% ankietowanych.
Jak widać, punkty odbioru (chociaż różne) mają znaczenie dla kupujących. Dla wielu osób to najlepsze i najwygodniejsze wyjście, którego oczekują w sklepie internetowym.
W jednym z raportów dotyczących logistyki w małych i dużych sklepach możemy przeczytać, że polskie sklepy internetowe oferują średnio jedną lub dwie opcje dostawy (przesyłkę kurierską i pocztową). Na szczęście już coraz więcej z nich decyduje się na implementację paczkomatów czy też Paczki w RUCHu. W Sendit oferujemy opcję wysyłania paczek praktycznie każdym operatorem logistycznym w Polsce, co umożliwia dostawę do 30 tysięcy punktów odbioru w całym kraju.
Jedna firma kurierska zamiast wielu
Sendit umożliwi Ci łatwą implementację rozwiązań w sklepie internetowym. To od Ciebie zależy, czy chcesz podpisywać umowę współpracy, czy może skorzystasz rozwiązania, które pozwala w łatwy sposób połączyć panel administracyjny z Twoim e‑sklepem. Implementacja z najpopularniejszymi platformami e‑commerce, takimi jak: Magento, PrestaShop czy też WooCommerce może odbyć się poprzez API. Dlaczego implementacja rozwiązania biznesowego ze sklepem internetowym jest ważna? Przede wszystkim dlatego, że połączenie e‑sklepu z oferowanym przez nas rozwiązaniem zwiększa możliwości Twojej e‑platformy. Klienci kupujący w sklepie mogą łatwiej wybrać sposób i miejsce dostawy, mogą podejrzeć listę paczkomatów oraz punktów odbioru. Korzystając z pluginu do połączenia, współpraca z firmami kurierskimi jest dużo łatwiejsza i nie wymaga podpisania umowy z każdą z nich oddzielnie. Decydując się na taką współpracę, możesz tylko zyskać.
Wybór może przełożyć się na konwersję
Wiele opcji wyboru, mnogość dostępnych w sklepie rozwiązań, może przełożyć się na ilość zamówień, czyli konwersję. Klienci lubią swobodę i mają swoje preferencje co do form dostawy, więc warto posiadać ich wiele w sklepie internetowym. W ten sposób masz pewność, że przy finalizacji zakupów Twój klient nie porzuci koszyka ze względu na to, że nie masz taniej opcji dostawy, na przykład do kiosku RUCHu. Biorąc pod uwagę, że współpraca z taką firmą jak nasza nie wymaga zerwania innych umów z kurierami, które zostały podpisane wcześniej, może warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem?