Śledzenie paczki to dziś standard podczas korzystania z usług firm kurierskich. Niestety, nie zawsze statusy przesyłek wyświetlane w narzędziu do śledzenia są zrozumiałe dla każdego. Co oznaczają statusy przesyłek? Wyjaśniamy!
Śledzenie przesyłki online to prosty sposób na monitorowanie, na jakim etapie dostarczenia znajduje się paczka. Informacja o statusie przesyłki jest nieodłącznym elementem zakupów online i ważnym punktem tzw. dobrych praktyk e-commerce. Dziś już każda firma kurierska oraz platforma logistyczna umożliwiają monitorowanie przesyłki i sprawdzenie jej statusu w dowolnej chwili.
Spis treści
Status przesyłki – co to?
Statusy przesyłek to informacje o stopniu zaawansowania realizacji usługi transportowej w konkretnym czasie. Każda przesyłka ma przydzielany swój indywidualny numer identyfikacyjny. W ten sposób – czy Nadawca, czy Odbiorca paczki może sprawdzić w każdej chwili, gdzie jest przesyłka i co się z nią dzieje. Status przesyłki pozwala także zobrazować sobie, jak wygląda droga paczki od Nadawcy do Odbiorcy.
Przeczytaj także: Jak wygląda droga paczki przed jej doręczeniem? Ścieżka transportu paczki od nadawcy do odbiorcy
Rodzaje statusów przesyłek – co oznaczają?
Rodzajów statusów przesyłek jest kilka. Na szczęście w większość firm kurierskich komunikaty brzmią podobnie, dzięki czemu zrozumie je każdy. Jakie komunikaty firmy kurierskie wysyłają swoim klientom?
Zarejestrowano dane przesyłki – co to znaczy?
Ten komunikat to pierwsza informacja, jaką otrzyma Odbiorca przesyłki. Oznacza on, że Nadawca przesyłki wprowadził dane niezbędne do wysyłki, opłacił zlecenie i wygenerował etykietę przewozową. Ale uwaga – ten status nie oznacza, że paczka rozpoczęła już podróż do adresata.
Przesyłka odebrana przez kuriera – co to znaczy?
To informacja dla Odbiorcy przesyłki, że została ona wydana kurierowi przez Nadawcę i znajduje się w drodze do najbliższego mu oddziału firmy kurierskiej. Status “Przesyłka odebrana przez kuriera” to oficjalne rozpoczęcie jej drogi do Adresata.
Przesyłka przyjęta w oddziale – co to znaczy?
Status “Przesyłka przyjęta w oddziale” oznacza, że najbliższy miejscu nadania oddział firmy kurierskiej ma ją już u siebie, a sama przesyłka wyruszy stamtąd w dalszą drogę. Może on pojawić się wielokrotnie, w zależności od odległości pomiędzy miejscem nadania i miejscem odbioru, ponieważ czasem musi być ona przekazana pomiędzy kilkoma różnymi oddziałami (daleko do Odbiorcy), a czasem od razu po pierwszej wizycie w oddziale firmy kurierskiej wędruje do Adresata.
Przekazano do doręczenia – co to znaczy?
Przesyłka opuściła już ostatni oddział na swojej drodze i znajduje się w furgonetce kurierskiej. Możesz mieć pewność, że jeszcze tego samego dnia kurier podejmie próbę jej doręczenia.
Przesyłka doręczona – co to znaczy?
Status „Doręczona” lub „Przesyłka doręczona” to informacja o tym, że przesyłka znalazła się w rękach Odbiorcy.
Zwrot – co oznacza ten status?
Czasami w aplikacji do śledzenia przesyłki może pojawić się status „Zwrot”. Znaczy to tyle, że przesyłka nie została doręczona do Odbiorcy i zostanie zwrócona na adres Nadawcy.
Przeczytaj także: Jak sprzedawać na OLX? Pozbądź się niepotrzebnych rzeczy!
Gdzie sprawdzić status przesyłki?
Statusy przesyłek są ściśle powiązane ze śledzeniem przesyłki, a właściwie – z narzędziem, które to umożliwia. Co więcej, standardem jest już istnienie takiego narzędzia w każdej firmie kurierskiej oraz platformie logistycznej. Wpisując tam unikalny numer identyfikacyjny paczki, możesz sprawdzić, na jakim etapie jest realizacja usługi kurierskiej.
Śledzenie przesyłki – Sendit.pl
Na podstawie informacji otrzymywanych od Przewoźników, w Sendit.pl kilka razy dziennie aktualizujemy statusy przesyłek. Swoją przesyłkę możesz śledzić w tym miejscu – śledzenie przesyłek Sendit.
Chcesz wysłać paczkę? Sprawdź, jak ją przygotować – pobierz darmowy e-book „Jak pakować? Poradnik pakowania przesyłek kurierskich”.