Oblicza sukcesu w e-biznesie są różne, a droga do celu nigdy nie jest taka sama. Mimo wszystko, na jej końcu zawsze stoi satysfakcja i spełnienie zawodowe, po które warto sięgać. Rozmawiamy z naszymi Klientami o ich biznesach, a także przedstawiamy historie sukcesu w sieci.
Dziś opowiemy o e-sklepie bananamamaboom.com oraz o historii sukcesu Pani Natalii Jerzak.
Właścicielka bananamamaboom.com, Pani Natalia Jerzak jest absolwentką wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych i specjalizuje się w projektowaniu wzorów i sitodruku. Jej pasją jest kultura rowerowa. Pod szyldem BananaMama projektuje i sprzedaje skarpetki w autorskie rysunki. BananaMama to sklep, w którym można je kupić, a także zamówić projekt skarpetek na indywidualne zamówienie (np.dla swojej firmy).
Spis treści
Pomysł na biznes
Podczas czwartego roku studiów Pani Natalia wymyśliła markę BananaMama i rozpoczęła tworzenie kolekcji ubrań i dodatków drukowanych w swoje rysunki. Motywem przewodnim marki – jak nazwa wskazuje, są banany, które Pani Natalia drukowała dosłownie na wszystkim. Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak skarpetki.
“Był popyt, trzeba było odpowiedzieć podażą. Technika nadrukowywania wzorów na skarpetki okazała się nieekonomiczna… więc zamówiłam wyprodukowanie 150 par w rodzinnej firmie pod Łodzią. Skarpetki sprzedawały się jak świeże bułeczki i wywoływały szerokiego banana na twarzach kupujących, więc stwierdziłam, że to jest to, co chcę robić! Czyli dawać ludziom radość.” – tak w skrócie Pani Natalia tłumaczy wybraną przez siebie drogę.
Początki działalności
Od pomysłu do jego realizacji często mija naprawdę wiele czasu. Właścicielce bananamamaboom.com zajęło to 4 lata. Jak mówi Pani Natalia, do wystartowania z własnym biznesem potrzebowała zaplecza finansowego i… wiary, że się uda.
“Dziś żałuję, że nie postawiłam wtedy wszystkiego na jedną kartę, bo to był czas, gdy trend na kolorowe skarpetki dopiero się rozpędzał, a ja byłam na najlepszej drodze do tego, by w niego wskoczyć tuż po studiach. I pewnie byłabym teraz dużo dalej. Uważam więc, że nie ma co za długo zwlekać – masz pomysł, to go realizuj, rzeczywistość i tak zweryfikuje najbardziej nawet dopracowane plany. A w biznesie liczy się nie tylko pomysł, ale i… czas! “ – Natalia Jerzak, bananamamaboom.com
Problemy małego e-biznesu
Pisząc lub dyskutując o problemach w prowadzeniu e-biznesu zwykle skupiamy się na aspektach technicznych i zapleczu prawnym. Tym, co zajmuje biznesowe umysły, są finanse, budżety, niewystarczające rozwiązania technologiczne. Prowadzący biznesy kojarzą się nam z ludźmi sukcesu, ubranymi w garnitury i doskonale znającymi się na swojej branży. Nie dopuszczamy do siebie myśli, że tak wielkie umysły mogą trawić tak proste problemy, jak na przykład… samotność.
Tymczasem Pani Natalia to właśnie “samotność” wskazała jako problem, z którym boryka się podczas prowadzenia swojego biznesu:
“Wszystko jest na mojej głowie i jeśli ja się czegoś nie nauczę/nie zorganizuję/ nie zrobię – to po prostu to się nie wydarzy i ja poniosę tego konsekwencje.”
Samotność w biznesie polega nie tylko braku możliwości budowania relacji ze współpracownikami, ale przede wszystkim na odpowiedzialności decyzyjnej, spoczywającej na jednej osobie. Każdy problem pojawiający się w firmie, każda myśl o zrobieniu czegoś lepiej lub refleksja nad dotychczasowymi poczynaniami to całkiem sporo jak dla jednej osoby. Jeśli dodatkowo jest to pierwszy samodzielny biznes, samotność może być największym problemem do przepracowania.
Podejście do biznesu oraz do Klientów. Co sprawia największą radość?
Autorka marki BananaMama prowadząc biznes wierzy, że warto więcej słuchać i inspirować do działania, niż mówić. Biznes to nieustanne uczenie się, często na błędach, ale także wrażliwość i zdolność szybkiego reagowania na sprzyjające okoliczności. Pani Natalia swoich klientów traktuje z “matczyną” troską, dbając nie tylko o ich poczucie estetyki, ale i o komfort podczas noszenia skarpet. Jako najbardziej wyjątkowe momenty wskazuje za to chwile, gdy spotyka na mieście kogoś ubranego w jej skarpetki. Dzięki temu umacnia w sobie poczucie spełnienia i sensu w tym, co robi na co dzień.
Technologia w służbie małego e-biznesu
Skala rozwoju technologicznego, który towarzyszy naszym biznesom jest tak ogromna, że dziś większość, jeśli nie całość, spraw można załatwić online, siedząc wygodnie przed komputerem. Nie inaczej jest w przypadku sklepu bananamamaboom.com, który jest połączony z Instagramem i Facebookiem. Dzięki temu można wygodnie kupić produkt ze zdjęcia, po prostu klikając w kropkę i w kolejnych krokach dokonać wygodnej płatności oraz zamówić dostawę. Pani Natalia korzysta w tym celu z wtyczki WooCommerce od bliskapaczka.pl.
Biznes radzi – złota rada dla początkujących właścicieli e-sklepów
Natalia Jerzak, właścicielka marki BananaMama:
“Otaczaj się życzliwymi Ci ludźmi i czerp z ich życzliwości – to oni dadzą Ci potrzebną siłę. Słuchaj konstruktywnej krytyki – pomoże Ci ulepszyć Twój produkt/usługę. Poproś o pomoc, gdy jej potrzebujesz. Pomagaj innym, gdy tylko możesz. Bądź szczodra/szczodry, a szczodrze otrzymasz. Daj sobie czas na uczenie się. Bój się i rób.”
Dziękujemy za rozmowę!