Zamówiłaś buty lub ubrania w CCC i myślisz o ich zwrocie? To naturalne. Kupowanie w sieci wiąże się z tym, że czasami coś, co wygląda dobrze na stronie, niekoniecznie leży na naszej sylwetce – nie wspominając już o tym, jak trudno dobrać odpowiedni rozmiar. W niniejszym poradniku omawiamy, jakie zasady obowiązują w CCC. Reklamacje, zwroty i wymiany w każdym sklepie funkcjonują inaczej, dlatego warto mieć świadomość, jak to dokładnie wygląda w tej sieciówce.
Spis treści
Czy w sklepie CCC zwrot jest możliwy?
Odpowiedź brzmi: tak, w sklepie CCC zwrot towaru nie jest problemem. Każdy sprzedawca powinien respektować prawo konsumenta do rozwiązania umowy, szczególnie tej zawartej na odległość – tak jak w przypadku zakupów online. Nie inaczej jest w sklepie CCC. Zwrot zakupionego produktu jest tutaj respektowany i sieciówka nie robi problemów przy jego przyjmowaniu, niezależnie od tego, czy transakcji dokonaliśmy w sklepie internetowym, czy wybraliśmy się w tym celu do sklepu stacjonarnego. Jednak, zwracając zakup, należy pamiętać o zasadach obowiązujących w CCC. Warunki zwrotu w tej sieciówce nie są skomplikowane, ale warto zapoznać się z nimi, zanim zainicjujemy przesyłkę zwrotną lub pojawimy się w sklepie stacjonarnym.
Czy w CCC zwrot towaru jest darmowy?
Tak, w CCC zasady zwrotu przewidują, że w ramach jednego zamówienia można bezpłatnie zrezygnować z zakupu i to bez podawania przyczyny. Obowiązuje jednak limit – bezpłatnego zwrotu możemy dokonać tylko raz. To oznacza, że jeśli zamówiliśmy jednocześnie kilka różnych elementów garderoby, przed dokonaniem decyzji o zwrocie produktów do CCC warto sprawdzić wszystkie elementy zamówienia i podjąć decyzję o tym, co zostawiamy, a co odsyłamy do sklepu. Jeśli już raz skorzystamy z opcji darmowego zwrotu, wprawdzie możemy zrezygnować z innych produktów w danym zamówieniu, jednak będzie już wiązało się to z dodatkową opłatą.
Proste zwroty
Wyślij zwrot do sklepu już od 12,09 zł brutto
Czy w CCC można dostarczyć zwrot do punktu?
Jeśli zwracamy maksymalnie trzy produkty, możemy skorzystać z możliwości nadania paczki w Paczkomacie. W przypadku zwrotów większej liczby towaru musimy dokonać go za pośrednictwem kuriera DPD, który odbierze przesyłkę z naszego domu. Jeśli jednak mamy więcej produktów do zwrotu, a mimo to bardziej by odpowiadało nam przyniesienie paczki do punktu lub automatu nadawczego, ciekawą możliwością jest skorzystanie z usług firmy Sendit i usług takich jak InPost Paczkomat-Drzwi czy Pocztex Punkt-Drzwi. Wystarczy złożyć zamówienie w panelu Sendit.pl i dostarczyć przesyłkę zawierającą zwracane produkty do punktu, aby przewoźnik następnie doręczył ją do rąk własnych – czyli w tym przypadku sklepu CCC.
Ile w CCC jest dni na zwrot?
Gdy kupujemy w CCC, czas na zwrot jest jedną z interesujących nas kwestii. Przykładowo, zastanawiamy się, czy można liczyć w CCC na zwrot towaru w ciągu 30 dni? Okazuje się, że zależy to od naszego statusu w klubie CCC oraz miejsca, w którym zrobiłyśmy zakupy. Jeśli nie mamy statusu klubowicza CCC, to oznacza, że pozostaje nam 7 dni na wymianę lub zwrot towaru zakupionego w sklepach stacjonarnych oraz 14 dni w przypadku transakcji w sklepie internetowym CCC.
Klubowicze CCC – ile czasu na zwrot?
W przypadku posiadania członkostwa w klubie CCC sytuacja się zmienia diametralnie. W zależności od naszego statusu, mamy 30 („Standard”), 60 („Silver”) lub 120 dni („Gold”) na rezygnację z nabytku. To daje ogromną elastyczność, a w niektórych przypadkach nawet możliwość kilkukrotnego wypróbowania nowej garderoby, zanim podejmiemy decyzję o tym, czy dany element zostanie z nami na zawsze.
Jak wyglądają zwroty w CCC przy zakupie w sklepie stacjonarnym?
W CCC zwrot towaru w dużej mierze zależy od miejsca, w którym dokonano zakupu. Jeśli produkt kupiłyśmy w sklepie stacjonarnym, musimy go odnieść z powrotem. Nie oznacza to jednak, że jeśli zrobiłyśmy zakupy na urlopie nad morzem, to musimy wracać na Pomorze, aby oddać zakupiony towar. Pod tym względem istnieje spora elastyczność w polityce CCC. Zwroty w innym sklepie stacjonarnym jest jak najbardziej możliwy – wystarczy wejść na stronę sieciówki, sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższy lokal i udać się tam w odpowiednim terminie od dokonania zakupu. Jeśli nie jesteśmy członkami Klubu CCC, musimy wziąć ze sobą paragon.
Regulamin zwrotów w sklepie internetowym CCC
W przypadku zakupów na stronie CCC, mamy do dyspozycji więcej możliwości wymiany lub zwrotu towarów. Możemy wprawdzie zanieść produkty do dowolnego sklepu stacjonarnego na terenie kraju, ale mamy również opcję odesłania ich przesyłką do magazynu CCC. Wystarczy wejść na nasz profil na portalu CCC i znaleźć zakładkę „zwroty”, a następnie postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami. Sposób odesłania zamówienia zależy od liczby odsyłanych produktów. Jeśli odsyłamy ich mniej niż 3, możemy zrobić to za pośrednictwem Paczkomatu InPost. W przypadku większej liczby produktów musimy skorzystać z kuriera DPD. Obie opcje są bezpłatne, jeśli to nasz pierwszy zwrot w ramach danego zamówienia. Jeśli skończą się nam bezkosztowe zwroty, pomocą może służyć również sendit.pl, która oferuje prosty i intuicyjny panel zamawiania przesyłek zwrotnych do CCC.
Co można zwrócić w sklepie CCC?
W CCC zwroty są generalnie akceptowane, pod warunkiem że będziemy przestrzegać podstawowej, standardowej zasady, a mianowicie, że zwracany produkt będzie w nienaruszonym stanie i będzie posiadać oryginalne metki. Tylko wtedy możemy liczyć na bezproblemowy zwrot pieniędzy za zakupione produkty.
Jak wygląda zwrot butów w sklepie CCC?
W CCC zwrot obuwia jest możliwy i w większości klientów obowiązują te same warunki jak w przypadku innych towarów. Należy jednak pamiętać o tym, że obuwie nie powinno mieć śladów użytkowania i powinno być odesłane w oryginalnym opakowaniu. Jeśli przymierzymy je raz i uznamy, że rozmiar lub styl nam nie odpowiada, nie powinno to stanowić problemu. Jednak próba zwrotu ewidentnie używanych butów może stanowić problem i być podstawą odrzucenia prośby o wymianę towaru na inny lub refundację zakupu.
Ile się czeka na zwrot pieniędzy w CCC?
Termin zwrotu pieniędzy za zakupy w CCC zależy od miejsca zrobienia zakupów oraz wybranego przez nas sposobu na zwrot środków. W przypadku zwrócenia towaru w sklepie stacjonarnym zwrot pieniędzy na kartę płatniczą nastąpi w ciągu 3-5 dni roboczych. W przypadku odesłania zakupu ze sklepu internetowego CCC, na zwrot pieniędzy możemy poczekać do 14 dni roboczych, chociaż w praktyce powinno to zająć tylko kilka dób. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku płacenia PayPo – środki zostaną wtedy zwrócone na saldo PayPo. W przypadku płatności Kartą Podarunkową nic straconego – po potwierdzeniu zwrotu towaru otrzymamy od CCC nową, którą będziemy mogły przeznaczyć na kolejne zakupy.