Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Co jest potrzebne do złożenia reklamacji?
Do złożenia reklamacji potrzebne są odpowiednie informacje na temat reklamowanej przesyłki czy faktury oraz dokumenty, które muszą być dołączone do zgłoszenia.
Poniżej przedstawiamy listę wymaganych dokumentów i informacji do złożenia konkretnej reklamacji.
Prosimy o uważne zapoznanie się z listą wymaganych dokumentów i informacji w celu sprawnego przejścia przez proces reklamacyjny. Złożenie niekompletnego zgłoszenia reklamacyjnego będzie skutkowało wezwaniem Cię do uzupełnienia braków. Wskazujemy, że niezależnie od poniższej listy dokumentów, w toku rozpatrywania reklamacji przewoźnik może zażądać przedłożenia dodatkowych dokumentów lub udzielenia innych informacji, niż te wymienione poniżej. W takiej sytuacji zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia reklamacyjnego.
Reklamacja – Koszty transportu / Nieterminowość
Roszczenie w przypadku tego rodzaju reklamacji, można złożyć tylko do kosztów transportu (anulowanie kosztu transportu).
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Kopia listu przewozowego,
- Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki (w załączeniu Jak wypełnić),
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego.
Reklamacja – Uszkodzenie
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Kopia listu przewozowego,
- Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki,
- Protokół szkody,
- Potwierdzenie wartości (paragon bądź faktura),
- Zdjęcia uszkodzeń (opcjonalnie),
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego,
- Numer rachunku do wypłaty odszkodowania.
Ważne!
W przypadku przewoźnika Pocztex, gdy roszczenie jest powyżej 100 zł, należy wypełnić dokument dla ubezpieczyciela (w załączeniu Zgłoszenie szkodowe).
W przypadku InPost należy wypełnić załącznik nr 1-w załączeniu (dokument, gdzie uzupełnia się dane właściciela konta oraz numer rachunku do ewentualnej wypłaty odszkodowania).
Reklamacja – Zagubienie
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Kopia listu przewozowego,
- Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki,
- Potwierdzenie nadania przesyłki z podpisem kuriera,
- Potwierdzenie wartości (paragon bądź faktura),
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego (z dokładnym opisem zawartości przesyłki oraz sposobu opakowania),
- Numer rachunku do wypłaty odszkodowania.
Ważne!
W przypadku przewoźnika Pocztex, gdy roszczenie jest powyżej 100 zł, należy wypełnić dokument dla ubezpieczyciela (w załączeniu Zgłoszenie szkodowe).
W przypadku InPost należy wypełnić załącznik nr 1-w załączeniu (dokument, gdzie uzupełnia się dane właściciela konta oraz numer rachunku do ewentualnej wypłaty odszkodowania).
Reklamacja – Dopłaty
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Numer faktury, do której została naliczona dopłata,
- Numer listu przewozowego,
- Parametry przesyłki (waga, wymiary, sposób opakowania).
PRAWO PRZEWOZOWE:
Zgodnie z art.75 ust 3 pkt 2 lit.b Prawa Przewozowego, roszczenia przeciwko przewoźnikowi przysługują z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu- nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką.
Załączniki:
Reklamacje do faktur dotyczących zleceń złożonych od 03.07.021 można złożyć przez formularz kontaktowy Reklamacje / odwołania / statusy→ Reklamacja finansowa / faktur (dopłaty, anulowanie przesyłki)
Informacje do reklamacji złożonych przed 03.07.2021 należy zgłosić przez formularz Archiwalne dokumenty.