Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Nadania i doręczenia
Co zrobić, jeśli kurier nie odebrał paczki?
Paczki nieodebrane przez kuriera danego dnia nie przechodzą automatycznie na listę odbiorów na następny dzień. W przypadku kiedy kurier nie zjawił się po odbiór w dniu wskazanym przez Ciebie na zleceniu: anuluj zlecenie (środki wrócą na Twoje saldo) i nadaj przesyłkę ponownie (zlecenie opłacisz zwróconymi środkami za nieodebraną przesyłkę). Nie musisz wybierać tego samego przewoźnika.
Jak anulować zlecenie?
Możesz samodzielnie anulować każdą przesyłkę, która nie została jeszcze odebrana przez kuriera, lub która nie została dostarczona do punktu nadania i odbioru, lub maszyny paczkowej. Wystarczy odszukać zlecenie na liście zleceń i kliknąć przycisk Anuluj.
Jak uniknąć dopłat od przewoźników?
Firmy kurierskie weryfikują przesyłki m.in. pod kątem wagi, wymiarów i opakowania. Po audycie mają prawo doliczyć dodatkowe opłaty, wynikające z wykrytych nieprawidłowości. Dokładne kwoty dopłat przewoźnicy określają w regulaminach. Obowiązujące stawki znajdziesz też w zakładce Mój cennik.
Przesyłki niestandardowe – wytyczne firm kurierskich
Każdy z przewoźników inaczej definiuje przesyłki niestandardowe ze względu na wagę i wymiary, rodzaj i sposób pakowania, zawartość. Jako niestandardowe często kwalifikowane są przesyłki owinięte w folię stretch. Dlaczego? Lepkość uniemożliwia swobodne przesuwanie paczek po sorterze, przez co muszą być sortowane ręcznie.
Wszystkie artykuły
- Jak wysłać przesyłkę specjalną (żywe ptaki, rośliny, szkło)? – Poczta Polska
- Jak nadać paczkę bez etykiety? Poznaj usługę InPost nadanie bez etykiety.
- Jak anulować zafakturowaną przesyłkę?
- Co zrobić, jeśli kurier nie odebrał paczki?
- Jak anulować zlecenie?
- Dlaczego przesyłka nie jest doręczona?
- Czy kurier doręczy przesyłkę w sobotę?
- Jak ponowić zlecenie?
- Gdzie śledzić status przesyłki?
- Jak uniknąć dopłat od przewoźników?
- Jak wysłać paczkę za pobraniem?
- Jaka jest maksymalna kwota pobrania?
- Jaki jest czas oczekiwania na zwrot pobrania (COD)?
- Co obejmuje cena przesyłki?
- Przesyłka pozasystemowa – list ręczny
- Kurier z listem przewozowym
- Przesyłki niestandardowe – wytyczne firm kurierskich
- Czy można zamówić kuriera telefonicznie?
- Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
- Czy kurier zadzwoni do odbiorcy przed doręczeniem?
- Przeadresowanie / zwrot do nadawcy
- Formaty kodów pocztowych
- Powiadomienia – jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?
- Preawizacja oraz powiadomienia sms i e-mail – na czym to polega?