Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Powiadomienia – jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?
Codziennie monitorujemy i analizujemy terminowość odbiorów i doręczeń tysięcy przesyłek. Sprawdzamy, którzy przewoźnicy terminowo odbierają i dostarczają paczki, a którzy miewają opóźnienia. Efektem analiz naszego zespołu jest funkcjonalność w formularzu wysyłkowym – Powiadomienia.
Ich zadaniem jest ostrzegać przed ryzykiem opóźnień w doręczaniu / odbiorze przesyłki podczas podawania danych adresowych przesyłki.
Jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?
Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko opóźnień przy odbiorze lub dostarczeniu przesyłki, zapoznaj się z Powiadomieniami w Panelu Klienta. Komunikaty ostrzegają o ryzyku wystąpienia opóźnienia w doręczeniu / odbiorze względem spodziewanego terminu.
Wyświetlone ostrzeżenia są wynikiem analizy bieżących i historycznych danych czasów odbiorów i doręczeń przez wybranego przewoźnika dla danych kodów pocztowych. Przedstawiają podwyższone ryzyko wystąpienia opóźnienia doręczenia / odbioru względem spodziewanego terminu.
Jak to działa?
- Na formularzu wysyłkowym uzupełnij pola z kodem pocztowym i wybierz przewoźnika.
- Jeżeli pojawią się utrudnienia dla przewoźnika i kodu pocztowego, informacje o tym znajdą się pod sekcją adresów (7 – adres nadania i dostawy).
- Alert czerwony – możliwe opóźnienia do 48 H.
- Alert pomarańczowy – możliwe opóźnienia do 24 H.
- Jeśli pod adresem nie widnieje powiadomienie, usługa funkcjonuje bez opóźnień.
- wybierz innego przewoźnika, u którego nie zaobserwowaliśmy opóźnień,
- jeśli wybierzesz kuriera z ostrzeżeniem, miej świadomość możliwości opóźnień.