Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.

Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Jak anulować zlecenie?
Możesz samodzielnie anulować każdą przesyłkę, która nie została jeszcze odebrana przez kuriera, lub która nie została dostarczona do punktu nadania i odbioru, lub maszyny paczkowej.
Po anulowaniu automatycznie zwracamy środki za nienadaną przesyłkę na saldo klienta, środki można wykorzystać na nadanie kolejnej przesyłki. Jeśli jednak kurier przyjechał już po przesyłkę i okazało się, że paczka była niegotowa lub pod wskazanym adresem nie było Nadawcy, to firma kurierska może naliczyć opłatę za pusty podjazd.
Pamiętaj! Nie możesz anulować przesyłki, którą odebrał już kurier!
Jak anulować zlecenie?
- Zaloguj się do Panelu Klienta i wejdź w zakładkę Zlecenia w panelu bocznym.
- Z listy zleceń wybierz te, które chcesz anulować. Następnie kliknij Anuluj zlecenie.
- Podaj powód anulowania zlecenia i potwierdź dyspozycję. Status przesyłki zostanie zmieniony na Anulowane.
Błąd anulowania
Musisz wiedzieć, że nie wszystkie zlecenia da się anulować bezpośrednio z jego poziomu. W przypadku niektórych przewoźników anulowanie wymaga skorzystania z odpowiedniego formularza kontaktowego. Skorzystaj z formularza, jeśli chcesz:
- anulować zlecenie paletowe lub realizowane przez Ambro Express
Formularz kontaktowy → Dodaj zgłoszenie → Nadania i doręczenia → Anulowanie zlecenia paletowego i Ambro Express - anulować zlecenie InPost International lub GLS
Formularz kontaktowy → Dodaj zgłoszenie → Nadania i doręczenia → Anulowanie zlecenia GLS i InPost International
Jeśli próbujesz anulować zlecenie dla innej usługi niż te wymienione powyżej, a pojawia się błąd – może to wynikać z chwilowych problemów technicznych po stronie przewoźnika. W takiej sytuacji odczekaj kilka minut i spróbuj ponownie. Gdyby problem nadal występował, skorzystaj z formularza dedykowanego dla anulowania zleceń GLS i InPost International i dokładnie opisz problem.
Ważne!
- W przypadku anulowania niezafakturowanego zlecenia środki niezwłocznie są zwracane na konto w serwisie i pozostają do wykorzystania.
- W przypadku anulowania niezafakturowanego zlecenia środki wracają na dostępne saldo. Taka przesyłka nie zostanie zafakturowana.