Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Jaki jest czas oczekiwania na zwrot pobrania (COD)?
Pobranie to inaczej opcja zapłaty przy odbiorze – skrótowa nazwa usługi to COD. Odbiorca przesyłki przekazuje kwotę do zapłaty kurierowi w gotówce lub płaci kartą (płatność kartą wiąże się z dodatkową opłatą dla Nadawcy przesyłki).
Ile trzeba czekać na przelew?
Sendit dokonuje przelewu niezwłocznie po otrzymaniu pieniędzy od przewoźnika. Każda z firm kurierskich ma indywidualny termin przekazania środków.
Gdzie trafi przelew COD?
Pobranie przekazane zostanie na rachunek bankowy wskazany w zamówieniu zgodnie z poniższymi terminami:
- UPS
średnio 2-4 dni robocze od daty przekazania pieniędzy kurierowi; - POCZTEX
średnio 2-4 dni robocze od daty przekazania pieniędzy kurierowi; - ORLEN PACZKA
średnio 3-5 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi; - FEDEX
średnio 4-5 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi; - DHL
średnio 5-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi*; - DPD / DPD PICKUP
średnio 5-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi; - INPOST Kurier
6-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi; - Ambro Express
średnio 5-10 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi. - GEIS
średnio 10 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi.
* Każda przesyłka z usługą COD podlega dodatkowo ubezpieczeniu. Kwota pobrania zwracana jest w ciągu 5 – 7 dni roboczych, licząc od następnego dnia roboczego po dniu doręczenia przesyłki (obowiązuje data przekazania środków z rachunku bankowego DHL Parcel). Maksymalna kwota pobrania przesyłki to 11 000 PLN. Jeżeli przy nadaniu jednej lub wielu przesyłek łączne kwoty pobrań od jednego Nadawcy do jednego Odbiorcy przekroczą jednorazowo 6 500 PLN, Odbiorca przesyłki zobowiązany jest do dokonania odbioru w Punkcie Obsługi Klienta DHL. Kwota pobrania przesyłki kierowanej do odbioru w punkcie DHL Service Point nie może przekroczyć 1000 PLN.
Zapoznaj się z regulaminami i cennikami poszczególnych firm kurierskich.
Ważne! Przypominamy, że nie ma możliwości anulowania/korygowania kwot pobrania u poniższych przewoźników. Prosimy, aby listy przewozowe zawierały prawidłowe i kompletne dane
- UPS,
- DPD – na niższą kwotę, tj. zmniejszenia lub anulowania,
- InPost Paczkomaty,
- POCZTEX – nie ma możliwości dopisania kwoty pobrania po nadaniu przesyłki,
- DHL,
- Orlen Paczka – jedyną możliwością dokonania zmiany jest zwrot przesyłki do nadawcy i jej ponowne nadanie z poprawną kwotą lub bez niej.