Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Czym jest i jak włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe
Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA/weryfikacja dwuetapowa), to funkcjonalność, która pozwala na weryfikację tożsamości użytkownika na dwa sposoby: poprzez podanie loginu i hasła oraz drugiego „składnika” jakim jest kod wysłany w wiadomości SMS lub e-mail.
Dzięki dwóm metodom potwierdzania tożsamości, zwiększasz naszą pewność, że jesteś osobą, za którą się podajesz. W efekcie przestępca, który chciałby uzyskać dostęp do Twojego konta, musiałby nie tylko znać dane logowania, ale również mieć dostęp do Twojego telefonu lub poczty elektronicznej. Dzięki właczeniu uwierzytelniania dwuskładnikowego zwiększych poziom bezpieczeństwa swoich danych.
Jak włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe?
Sekcję do zarządzania uwierzytelnianiem dwuskładnikowym znajdziesz po zalogowaniu do Panelu Klienta w sekcji Ustawienia Profilu.
W informacjach podstawowych sprawdź poprawność adresu e-mail i numeru telefonu. Jeśli dane są poprawne w sekcji Bezpieczeństwo wybierz domyślny sposób otrzymywania kodu weryfikacyjnego (SMS lub e-mail).
Kliknij Zapisz i wpisz kod otrzymany w wiadomości SMS lub e-mail w celu potwierdzenia działania i gotowe.
Jakie działania będą weryfikowane poprzez podanie jednorazowego kodu?
Po włączeniu uwierzyteleniania dwuskładnikowego będziemy wymagać podania kodu:
- podczas logowania z nowej niezaufanej przeglądarki
- podczas zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail
- podczas zmiany numeru konta bankowego do zwrotu pobrań.