Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Jak zgłosić protokół szkody?
W przypadku powstania szkody / ubytku lub opóźnienia w doręczeniu, należy sporządzić protokół szkody, który powinien być podpisany przez zleceniodawcę lub odbiorcę oraz przedstawiciela firmy kurierskiej.
Protokół powinien zostać sporządzony niezwłocznie na odpowiednim formularzu i zawierać:
- datę i godzinę jego sporządzenia,
- datę i godzinę doręczenia,
- opis szkody i stanu przesyłki oraz informacje o opakowaniu przesyłki.
Protokół powinien zostać sporządzony niezwłocznie przy doręczeniu lub w przypadku uszkodzeń niewidocznych w terminie 7 dni od dnia doręczenia. Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminach firm kurierskich.
Jak zgłosić protokół szkody?
- Zaloguj się do Sendit i kliknij w zakładkę Reklamacje.
- Kliknij Złóż reklamację.
- Z listy rozwijalnej wybierz odpowiedni podtyp reklamacji, tj. uszkodzenie/ ubytek i kliknij Dalej.
- Podaj numer listu przewozowego.
- Przy pytaniu „Czy został spisany protokół szkody?” należy wybrać z rozwijanej listy TAK lub NIE.
- Jeśli NIE został spisany protokół szkody i chcesz zamówić przyjazd kuriera, w celu spisania protokołu, wybierz opcję NIE oraz kliknij w przycisk „zgłoś”.
- Pamiętaj również o zachowaniu opakowania i zawartości przesyłki pod adresem doręczenia.
- Kurier powinien przyjechać w ciągu kilku dni. Kopia protokołu pozostawiona będzie pod adresem, gdzie był on spisywany.
- Jeśli pomimo zgłoszenia, kurier się nie pojawi, prosimy o złożenie reklamacji w systemie bez ww. dokumentu oraz niezwłoczne poinformowanie o braku podjazdu kuriera. Ze względu na fakt, że protokół szkody jest wymaganym dokumentem w przypadku reklamacji na uszkodzenie, prosimy o załączenie w systemie oświadczenia zamiast protokołu.
Po skompletowaniu wszystkich dokumentów, należy ponownie złożyć reklamację (patrz punkt 1-3), a przy pytaniu o protokół szkody, należy zaznaczyć TAK.
UWAGA! Poczta Polska nie sporządza protokołu szkody po dostarczeniu przesyłki. Złóż reklamację w terminie 7 dni od momentu dostarczenia/zwrotu przesyłki. Po tym terminie Poczta Polska nie przyjmie
reklamacji. W przypadku Poczty Polskiej system nie będzie zadawał pytania dotyczącego protokołu szkody. Jeżeli posiadasz sporządzony dokument pamiętaj aby go dołączyć.