Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Kiedy otrzymam informację o dopłacie do przesyłki?
Firmy kurierskie, z którymi współpracujemy, mają prawo zweryfikować przesyłkę pod kątem wagi, wymiarów bądź rodzaju opakowania na każdym etapie transportu i doliczyć dodatkowe koszty. Nadawca bierze pełną odpowiedzialność, za wysłany towar, sposób jego zapakowania i dane zawarte na liście przewozowym.
W przypadku weryfikacji i wykrycia różnic wagowych, wymiarowych, zawartości lub sposobu opakowania przesyłki, operator zastrzega sobie prawo do wystawienia dodatkowej faktury VAT na kwotę wynikającą z różnicy cenowej, pomiędzy ceną zapłaconą przez nadawcę a ceną po weryfikacji firmy kurierskiej.
Firmy kurierskie informują nas o ewentualnych dopłatach dopiero w momencie zafakturowania usługi. Zazwyczaj jest to od 30 do 90 dni od momentu złożenia zlecenia. Firmy kurierskie mają prawo zafakturować wykonane usługi, nawet do 6 -12 miesięcy wstecz, w zależności od tego, kto jest stroną – Art. 77. 1. Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się z upływem roku; Art. 78. 1. Roszczenia przysługujące przewoźnikowi przeciwko innym przewoźnikom (art. 5 i 6) przedawniają się z upływem 6 miesięcy od dnia, w którym przewoźnik naprawił szkodę, albo od dnia, w którym wytoczono przeciwko niemu powództwo. (Dz.U. 1984 Nr 53 poz. 272 USTAWA z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe).
W przypadku nieopłacenia dodatkowej faktury we wskazanym terminie operator ma prawo do:
- wstrzymania świadczenia usług na rzecz zleceniodawcy,
- zablokowania dostępu do konta,
- zaliczenia na poczet przeterminowanych płatności wysokości pobrań należnych Klientowi,
- naliczenia odsetek z tytułu nieterminowych płatności.
Jeśli nie zgadzasz się z dopłatą naliczoną przez przewoźnika, możesz złożyć w formie elektronicznej reklamację do faktury po zalogowaniu do panelu Klienta w zakładce Reklamacje –> Reklamacje faktur.
W przypadku uznania reklamacji wystawiona zostanie faktura korygująca.