Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Nadania i odbiory przesyłek Pocztex w punktach
W usłudze Pocztex Punkt, przesyłki możesz zarówno nadawać jak i odbierać w Placówkach Poczty Polskiej, sklepach Żabka i sieci Eurocash (ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum, Duży Ben i Euro Sklep), a także odbierać w automatach zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h, sklepach Biedronka, na stacjach paliw Orlen oraz w kioskach Ruch.
W sieci Nadanie i odbiór w Punkcie jest już ponad 17 000 lokalizacji, w których szybko i wygodnie nadasz i odbierzesz przesyłki.
Poczta Polska w swojej ofercie posiada dodatkowe usługi:
- ubezpieczenie przesyłki do 250 000 zł,
- pobranie,
- ostrożnie.
Jak działa usługa?
- Zaloguj się do Sendit, podaj parametry wysyłki i w sekcji Wybór przewoźnika kliknij kafelek Pocztex Kurier(drzwi-punkt), Pocztex Punkt (punkt -punkt) lub Pocztex Punkt (punkt-drzwi) jeśli chcesz przesyłkę nadać w punkcie i doręczyć pod wskazany adres.
- Uzupełnij wymagane pola w sekcjach Adres odbioru i Adres dostawy.
- Wybierz punkt, do którego ma być dostarczona Twoja przesyłka, klikając w pole poniżej adresu dostawy –> WYBIERZ PUNKT lub wpisz dokładny adres Odbiorcy.
Wygeneruj list przewozowy, zamów kuriera określając preferowaną datę i godzinę odbioru lub dostarcz przesyłkę do placówki pocztowej. Następnie Wyślij.
Czas doręczenia przesyłki
Przewidywany termin doręczenia przesyłki to następny dzień roboczy, z wyjątkiem przesyłek w formacie 2XL oraz przesyłek niestandardowych, dla których przewidywane doręczenie nastąpi do trzeciego dnia roboczego po dniu nadania (D+3).
Maksymalne parametry przesyłki nadawanej do doręczenia w punktach odbioru i automatach pocztowych.
a) Punkty nadań i odbioru – placówki pocztowe, sklepy Żabka, Eurocash:
- maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg lub koperta (bąbelkowa lub foliopak) do 5 kg,
- maksymalne dopuszczalne wymiary: 70 x 60 x 60 cm cm lub koperta (bąbelkowa lub foliopak) 55 cm x 45 cm.
Dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 cm x 70 cm.
b) Automaty pocztowe – w placówkach pocztowych i marketach Biedronka (tylko odbiór):
- maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg,
- maksymalne dopuszczalne wymiary: 60 x 47 x 37 cm,
(dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 x 60 cm).
Deklaracja wartości
Ubezpieczenie przesyłki, inaczej „deklaracja wartości” to dodatkowa usługa, która pozwala na ubezpieczenie paczki. Przesyłka zostanie objęta ubezpieczeniem tylko wtedy, gdy Użytkownik samodzielnie zadeklaruje wartość wysyłanego towaru podczas składania zlecenia. Deklaracja wartości, to usługa dodatkowo płatna zgodnie z cennikiem.
Maksymalne parametry przesyłki nadanej do punktu
a) Punkty odbioru – placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje paliw ORLEN, kioski Ruchu:
S – max 9x40x65 cm do 20 kg
M – max 20x40x65 do 20 kg
L – max 42x40x65 cm do 20 kg
XL – max 60x60x70 cm do 20 kg
b) Automaty pocztowe – w placówkach pocztowych i marketach Biedronka:
S – max 9x40x65 cm do 20 kg
M – max 20x40x65 do 20 kg
L – max 42x40x65 cm do 20 kg
Czas leżakowania w punkcie
- W punktach odbioru będących placówką pocztową przesyłka będzie oczekiwać 7 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia sms lub email (email zostanie wysłany o ile nadawca podał adres). Po upływie 7 dni, przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.
- W punkcie partnerskim przesyłka będzie oczekiwać przez 6 dni.
- W automatach pocztowych przez 2 dni od dnia następnego po dniu przekazania powiadomienia o możliwości odbioru przesyłki.
Po upływie terminu oczekiwania przesyłki w automacie paczkowym na pozostały czas (do pełnych 7 dni) przesyłka zostaje skierowana do najbliższej placówki pocztowej, o czym adresat zostanie powiadomiony w formie elektronicznej SMS oraz opcjonalnie e-mail.
Elastyczne godziny odbioru
W ramach sieci ponad 50% punktów czynne jest 7 dni w tygodni. W automatach pocztowych w placówkach i na stacjach Orlen przesyłki możesz odbierać 24h.
W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości.
Częstotliwość powiadomień
- Informacja pierwotna – w momencie kiedy przesyłka została pozostawiona w punkcie,
- Przypomnienie – 2 przypomnienia o możliwości odbioru,
- Powiadomienia przychodzą poprzez sms oraz e-mail.
Śledzenie przesyłki online
Gdy Twoja przesyłka zostanie nadana i otrzymasz jej numer, możesz na bieżąco śledzić, na jakim jest etapie dostawy ⇒ SPRAWDŹ. Gdy trafi już do wybranego przez Ciebie punktu, otrzymasz powiadomienie.